دبیر اجرایی همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع)از تهیه اطلس تاریخی حضرت ابوطالب در ۳۰۰ صفحه به همت دبیرخانه این همایش خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۹ 12 March 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا داوودی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) در گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این همایش بین‌المللی پرداخت و از ارسال ۶۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: این مقالات به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، ترکی، پرتغالی و روسی بوده و مجموعه آثار مقالات بیش از ۳۰ جلد است که نیمی از آن در اختتامیه همایش رونمایی خواهد شد.

وی به اشعار دریافتی و رویداد محفل شعرخوانی در جریان همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) اشاره کرد و گفت: دریافت و تجمیع نزدیک به ۲۰۰ شعر در مورد حضرت ابوطالب (ع) به زبان‌های مختلف و انتشار آن در یک جلد اختصاصی و برگزاری محفل شعر «آئین مستوری» با حضور شاعران برجسته داخلی و خارجی با همکاری مؤسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران» از اقدامات ما در این بخش بوده است.

داودی با اشاره به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) گفت: در این جشنواره بیش از یک هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد. این همایش در دو گروه سنی کودک و نوجوان و در بخش‌های شعر، عکس، کلیپ، سرود، حل جدول و غیره، در رده سنی ۸ الی ۱۶ سال برگزار شد.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) به ارائه گزارشی درباره جشنواره ادبی و رسانه‌ای این همایش پرداخت و افزود: این جشنواره با محوریت طلاب سراسر کشور برگزار شد که بیش از ۱۲۰ اثر در بخش‌های مختلف مانند شعر، مینیمال، یادداشت، نثر ادبی، گزارش و آشنایی با کتاب به دبیرخانه جشنواره ارائه شد.

وی به محتواهای هنری و فرهنگی این همایش بین‌المللی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه همایش با همکاری مجموعه‌های مختلف کشور مانند «خانه هنر شیعی» تحت مدیریت استاد نجابتی و مجموعه «سه در چهار» با مدیریت استاد حیاتی اقدام به تولید آثار فاخر ماندگار نقاشی، تصویرسازی، تایپوگرافی، پوستر، لوگو و آیکون، کتیبه، تندیس و … در ارتباط با حضرت ابوطالب (ع) کرده است.

داوودی افزود: در بخش کلیپ‌های ویژه نیز تولید کلیپ ۴ زبانه با همکاری خانم عبادی برای نقاشی با شن، همکاری با گروه تواشیح «میعاد» برای تولید یک اثر، تولید یک مستند با عنوان «کفیل امین» برای پخش در شبکه دو سیما داشته‌ایم.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) از تهیه اطلس تاریخی حضرت ابوطالب در ۳۰۰ صفحه به همت دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: مصاحبه با اساتید حوزه و دانشگاه و تولید کلیپ و تولیدات چند رسانه‌ای از اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه و دانشگاه درباره حضرت ابوطالب (ع)، مصاحبه با بیش از ۵۰ استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه درباره شخصیت و خدمات حضرت ابوطالب (ع) و برگزاری بیش از ۴۰ نشست تخصصی و علمی با همکاری مراکز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی از دیگر اقداماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی اقدامات هماهنگ توئیتری صورت گرفته از سوی همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) را مورد توجه قرار داد و با اشاره به ترند شدن هشتگ های «ابوطالب» و «نخستین حامی» در توئیتر در شب رحلت حضرت ابوطالب (ع) گفت: این حرکت به صورت خودجوش و مردمی در شب رحلت حضرت ابوطالب (ع) انجام شد که فعالین فضای مجازی در توئیتر قدم بزرگی در راستای معرفی شخصیت بزرگ حضرت ابوطالب انجام دادند.

داوودی با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته، مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) از شبکه‌های تلویزیونی قم، ثقلین، ولایت، قرآن، کربلا و العالم پخش شد، گفت: این مراسم همچنین در بستر فضای مجازی در شبکه عبرات، آپارات، و همچنین اتاق مجازی همایش در نرم افزار adobe connect با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر پخش شد.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) در پایان با اشاره به ارتباطات بین‌المللی صورت گرفته در جریان این همایش گفت: در این همایش با ۲۰۰ شخصیت علمی جهان در بیش از ۴۰ کشور جهان از ادیان و فرق مختلف ارتباط‌گیری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار