مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تولید بیش از یک‌میلیون و 300 هزار گلدان گل در شهر قم خبر داد و گفت: قم سالانه یک‌میلیون و 300 هزار گلدان گل به ارزش 5/4 میلیارد تومان گل تولید کرده و در این حوزه کاملا خودکفا عمل می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 16 March 2021

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به توسعه فضای سبز در شهر قم و لزوم تأمین گل و گیاه، اظهار داشت: شهر قم طی چند سال اخیر علاوه بر توسعه فضای سبز و رسیدن به رتبه سوم در بین کلان‌شهرها در تولید گل‌های زینتی نیز اقدامات قابل‌توجه ای انجام داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم قم را تنها کلان‌شهری دانست که در تولید گل‌ها و گیاهان زینتی به خودکفایی رسیده است و افزود: شهرداری قم در طول سال هیچ گلدان گلی خریداری نکرده و تماماً توسط خود سازمان تولید و پرورش داده می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: در این مرکز با تولید انواع گل‌ها و گیاهان زینتی خاص و اصلاح‌شده سالانه بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار گلدان گل تولید و به‌صورت رایگان به مناطق هشت‌گانه جهت کاشت فرستاده می‌شود.

وی هزینه خرید گل‌ها و گیاهان زینتی شهر را از بخش خصوصی  ۵/۴ میلیون تومان دانست و بیان کرد: درصورتی‌که مرکز تولیدات گل و گیاه غدیر تولید نداشتیم بایستی سالانه حدود ۴/۵ میلیارد تومان گل و گیاه از تولیدکنندگان خصوصی خریداری می‌کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم هزینه تولید در مرکز غدیر کمتر از یک‌پنجم هزینه‌های بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: خودکفایی در تولید گل و گیاهان زینتی در قم یکی از دستاوردهای شهرداری قم در طی چند سال اخیر در گلخانه‌های مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل‌ها و گیاهان زینتی غدیر محقق شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار