ضرورت مبارزه با مواد مخدر؛
تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر لزوم اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: متاسفانه اعتیاد تا پشت در تمام خانه‌های ما رسوخ پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 16 March 2021

وحدت و همدلی، مهم ترین فراز فرآیند برگزاری انتخابات در استان سمنان بود -  خبرگزاری حوزه

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای مبارزه با مواد مخدر در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان از موادمخدر به مثابه یک ویروس آسیب‌زا نام برد و اظهار کرد: ویروس اعتیاد به مراتب از ویروس کرونا خطرناک‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: از اداره کل بهزیستی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان در طرح یاری گران زندگی که در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام دادند، تشکر می‌شود.

حبیب الله خجسته پور به نقش مهم جوانان و لزوم حفاظت از آنان اشاره و با بیان اینکه نوجوانان و جوانان به مثابه بازیگر خلاق و کاردان، بهترین نقش را در زندگی اجتماعی ایفا کنند افزود: تهاجم فرهنگی دشمنان در بستر فضای مجازی در حال رسوخ به اذهان فرزندان ایران زمین است و باید با رویه های مختلف علمی و مهارتی نوجوانان را برای مقابله با این هجمه‌ها هوشیار سازیم.

خجسته پور خاطرنشان کرد: نوجوانان به مثابه بازیگر باید بهترین نقش را در زندگی اجتماعی داشته باشند تا هجمه های فرهنگی دشمنان خنثی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بسیاری از سلبریتی‌ها و خوانندگان با تولید آثار با جذابیت بصری و شنیداری که به معنای واقعی غیرارزشی و غیرفرهنگی است درصدد رسوخ در اذهان نوجوانان و کودکان هستند که با اقدامات فرهنگی و اجرای طرح های کاربردی برای مقابله با این هجمه ها باید اقدام کرد.

خجسته‌پور اضافه کرد: باید به سمت اجتماعی کردن مقابله با اعتیاد گام برداریم و اگر این طرح به معنای واقعی در جامعه اجرا شود در بحث مقابله با اعتیاد دستاوردهای ماندگاری بدست خواهیم آورد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رکن برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، تبلیغ است و اکنون اعتیاد تا پشت در تمام خانه‌های ما رسوخ پیدا کرده و ویروس اعتیاد به مراتب از ویروس کرونا خطرناک تر است.

عضو شورای مبارزه با مواد مخدراستان اضافه کرد: تولیدات برنامه‌های فرهنگی برای انتشار در بستر فضای مجازی باید برای مخاطبان جذابیت داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی از این بستر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برای مقابله با اعتیاد در بین نوجوانان، کارگران و جوانان و... یک نسخه واحد پیچیده نشود و برای هریک از اقشار جامعه برنامه کاربردی تدوین شود.

وی ادامه داد:از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در کمیته و بخش‌های مختلف که برای مبارزه با مواد مخدر در تلاش هستند؛ قدردانی می‌کنم و به روح عظیم الشان تمام شهدای مبارزه با مواد مخدر درود و صلوات می فرستیم.

خجسته پور گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر از یک منظر به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قابل تحسین است و از سوی دیگر از یک منظر و زاویه اجتماعی آمار افزایش کشفیات نشان می‌دهد که عرضه مواد مخدر در استان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی گلوگاه ایست و بازرسی برای مبارزه با مواد مخدر در برخی از محورهای پرتردد استان سمنان بحث و بررسی شد که امیدواریم این طرح در سال آینده اجرا شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار