استاندار قزوین
استاندار قزوین با تاکید بر توسعه عدالت آموزشی، گفت:مجمع خیران کودکان بازمانده از تحصیل در قزوین راه اندازی شود.
کد خبر: ۹۴۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 17 March 2021

 

هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرودش استان قزوین با بیان اینکه باید به مشارکت اجتماعی در جامعه توجه شود، افزود: اگر این مشارکت در جامعه مورد توجه قرار نگیرد همبستگی، انسجام و اتحاد اجتماعی شکل نمی‌گیرد و بسیاری از اهداف و برنامه ها محقق نخواهد شد.
وی اظهار داشت : امروز در کشور باید به سمت تقویت مشارکت اجتماعی پیش برویم چون هر اندازه مردم به این مسائل ورود کنند همبستگی ملی شکل می‌گیرد. 
جمالی‌پور با بیان اینکه راه‌اندازی مجمع خیران کودکان بازمانده از تحصیل در استان نیاز است،تصریح کرد: باید فعالان حوزه اقتصادی استان نیز در این زمینه حمایت کنند و به عنوان معین مناطق بازمانده از تحصیل وارد عمل شوند چون تا زمانی که نظام آموزش منطقی نباشد نمی‌توان به توسعه فکر کرد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد : هنرستان‌ها باید با بخش صنعت ارتباط نزدیکی داشته باشند و از ظرفیت بخش صنعت برای رفع مشکلات موجود از جمله اشتغالزایی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: به همین منظور از سال آینده تورهای گردشگری صنعتی در استان راه‌اندازی شود تا دانش‌آموزان با بازدید از این بخش‌ها و آشنایی با حوزه صنعت، مسیر درست را انتخاب کنند چراکه برای هدایت استعدادها باید برنامه‌ریزی مناسبی اتخاذ شود.
جمالی پور با بیان اینکه مدیران صنعت باید تجربیات خود را در کلاس درس به دانش‌آموزان منتقل کنند، اضافه کرد: استان قزوین به عنوان پایلوت این طرح، انتخاب شود و کار ارزشمندی در سطح کشور ارائه گردد؛ ما آمادگی لازم برای همکاری در این بخش را داریم.
استاندار قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه بالایی در توسعه دارد،خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای با حضور صنعت، اداره کار، فنی و حرفه‌ای و شهرک‌های صنعتی شکل بگیرد و این کمیته متناسب با استعدادهای دانش‌آموزان فعالیت کند.
وی با اشاره به ارتباط دین با توسعه، یادآور شد: اگر به درک درستی از دین برسیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود این در حالی است که امروز در حوزه دین تنها به یک پوسته ظاهری توجه داریم و بطن دین را فراموش کرده ایم و همین امر موجب شده با گرفتاری‌های مختلفی روبه‌رو شویم.
جمالی پور افزود: هر اندازه در حوزه دین و ارزش‌های آن به باور مناسبی برسیم دریچه‌های رحمت، خیرخواهی و توسعه در جوامع شکل می‌گیرد بنابراین باید بخشی از فعالیت ما اندیشیدن و چاره‌یابی در حوزه نظام آموزش کشور باشد.

وی با بیان اینکه امروز مدرک گرایی، آفت بزرگ جامعه است، تصریح کرد: در دهه آینده مهارت‌آموزی جایگزین مدرک ‌گزینی می‌شود بنابراین برای حرکت به سمت توسعه باید سیاست نظام آموزشی، مهارت آموزی باشد.
استاندار قزوین با بیان اینکه ٦٠ درصد واردات کشور به بخش خدمات فنی و مهندسی مربوط می‌شود، افزود: آموزش و پرورش باید بتواند دانش آموزان را به سمت خلاقیت و شرکت‌های دانش بنیان سوق دهد تا خلأ‌های موجود در کشور، جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار