مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام کرد که به‌زودی عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پرورشگاه موقوفه خاورمیانه از محل موقوفه "حاج خلیلی زالی" در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با زیربنای ۴۸ هزار مترمربع در صدرا، آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 17 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی چهارشنبه ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران، ضمن تاکید براینکه این پرورشگاه‌ از مدرن‌ترین و بهترین پرورشگاه‌های فوق تخصصی خاورمیانه خواهد بود، خاطرنشان کرد که استان فارس همواره در اجرای طرح‌های خیرخواهانه و روشن نگه داشتن چراغ وقف، در کشور پیشتاز بوده است.

او در خصوص اقدامات یکسال گذشته اوقاف فارس با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی از محل موقوفات فارس، گفت: طی یکسال گذشته ۸۵ هزار و ۹۵۲ بسته کمک معیشتی به ارزش تقریبی ۳۴ میلیارد تومان در قالب طرح‌های سازمانی و برنامه‌های ستاد امور خیر استان فارس تحت عنوان دست‌های مهربانی، کمک‌های مؤمنانه، رزمایش مواسات و غیره، بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: روز گذشته نیز با همکاری کمیته امداد ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی از محل موقوفات و کمک خیران، بین مددجویان کمیته امداد فارس توزیع شد.

موسوی با بیان اینکه ۸۵ هزار بسته دیگر نیز طی امروز و فردا بین نیازمندان توزیع خواهد شد، گفت: در مجموع ۱۳۰ هزار و ۹۵۲ بسته کمک معیشتی با عنوان تبرکات مهدوی در آستانه سال نو از محل موقوفات فارس بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

مدیر کل اوقاف فارس از تداوم توزیع بسته‌های معیشتی در ایام نوروز خبر داد و گفت: از محل موقوفه زالی مبلغ ۲ میلیارد تومان در ایام عید غدیر به حساب ۴ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خیریه‌های شیراز و استان فارس واریز شده است.

او با اشاره به خرید و توزیع ۱۴۰ تبلت از محل درآمد موقوفات برای دانش‌آموزان نیازمند، اضافه کرد که ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز این اقدام از محل موقوفه عباسعلی عطار و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل موقوفه خلیل زارعی تامین شده است.

موسوی خاطرنشان کرد که سال گذشته ۵۱۰۰ بسته "مهر تحصیلی" از محل موقوفه عباسعلی عطار و سایر موقوفات به ارزش ۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال و شامل نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری اینکه به دلیل شیوع کرونا امکان طبخ غذای گرم در ایام محرم و صفر وجود نداشت، گفت: در این راستا علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم از محل موقوفات شیراز مایحتاج و ارزاق خام خریداری شد و در اختیار بیمارستان‌های خط مقدم کرونا نظیر علی‌اصغر(ع)، شهید فقیهی و نمازی قرار گرفت.

به گفته موسوی، راه‌اندازی ۴ کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در بقاع متبرکه، راه اندازی ۱۶ کارگاه اشتغال در قالب شمیم خدمت برای اشتغال نیازمندان و انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد برای راه‌اندازی کارگاه‌های جدید برای به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار در جوار بقاع متبرکه، راه‌اندازی ۳۷ ستاد امور خیر و مشارکت‌گیری دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، خانه خیرین به‌صورت گسترده در حوزه‌های گوناگون برای توزیع عادلانه کمک‌ها و بسته‌های معیشتی، آغاز تهیه بانک اطلاعاتی جامع به تفکیک نیازمندی‌های افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، آزادسازی ۷۴ زندانی جرائم غیرعمد از محل موقوفات منطبق و مشارکت خیرین با مبلغ قریب ۱۷۰ میلیون تومان از دیگر فعالیت‌های انجام شد اوقاف و امور خیریه فارس طی یکسال اخیر بوده است.

او همچنین از ثبت ۲۶ مورد وقف جدید با ارزشی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال شامل اراضی مسکونی، مزورعی، آپارتمان، مغازه و خانه ویلایی طی یکسال اخیر خبر داد و اخذ یک هزار و ۷۴۴ جلد سند مالکیت موقوفات به وسعت یک میلیون و ۶۵۰ هزار متر مربع سند مالکیت را از دیگر فعالیت‌های اوقاف فارس در سالی که گذشته اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی در قالب ماده ۲۱ رفع اختلاف اراضی و رفع اختلاف بر سر بیش از ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار متربع از اراضی موقوفه، گفت: تعداد 11 هزار و 640 سند اجاره تنظیم و تجدید شده است.

موسوی همچنین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات برای افزایش بهره‌وری را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و بهره‌برداری از پروژه سرمایه‌گذاری بازار بزرگ لارستان با زیربنای ۱۹ هزار متر مربع، مرمت کاروانسراهای موقوفه از جمله کاروانسرای ایزدخواست، جذب سرمایه‌گذار برای احیای موقوفات با بیش از یک هزار متر مربع زیربنای برای سال ۱۴۰۰ و راه‌اندازی شرکت موقوفه دانش‌بنیان دانش سلامت کوثر با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را از این دست اقدامات اعلام کرد.

 

برچسب ها: پرورشگاه ، خاورمیانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار