معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ظرفیت خیران امنیت‌ساز در استان برای تقویت این رکن اساسی جامعه بهره‌گیری شود.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 18 March 2021

معاون استاندار سمنان: از ظرفیت خیران امنیت‌ساز استفاده شود

 

به گزارش تابناک سمنان حبیب الله خجسته‌پور شامگاه چهارشنبه در نشست طرح مشارکت‌های مردمی در توسعه نظم و امنیت استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: رابطه و مشارکت معنوی مردم با متولیان امنیت در استان سمنان خوب و ارزنده است.

وی بیان کرد: امنیت فرایندی است که به عنوان یک نعمت مهم باید برای تقویت روزافزون آن در ابعاد مختلف تلاش شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مشارکت‌های مردمی در ارتباط با امنیت، تنها رویه مادی مدنظر قرار نگیرد و کمک های معنوی مردم برای تقویت امنیت هم در جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد.

خجسته پور گفت: ارتباط مردم با متولیان نظم و امنیت خوب است و ارتباط مردم با نیروی انتظامی روز به روز در حال تحکیم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تاکید کرد: برای افرادی که در یک محله در صدد برهم زدن نظم عمومی هستند در وهله اول توجه به امر به معروف و نهی از منکر و اتخاذ بزرگ‌منشی با همکاری ائمه جمعه و ریش‌سفیدان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر برهم زدن نظم عمومی از سوی متخلفان ادامه داشت، خیران امنیت مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع دهند ادامه داد: بخشی از دستگیری در ارتباط با قاچاق کالا مرهون اطلاع رسانی خوب مردم با نیروهای انتظامی و امنیتی است و همکاری مردم با پلیس برای حفظ و تقویت نظم و امنیت عمومی بسیار خوب است.

خجسته پور ادامه داد: فرمانداران از ظرفیت حداکثری خیران امنیت ساز بهره ببرند و بدون امنیت اجرای طرح های توسعه ای، اقتصادی و عمرانی در کشور ناتمام باقی می ماند.

وی گفت: تشکیل مجمع خیران امنیت ساز در شهرستان های استان به طور جد پیگیری شود و انتخاب افراد اصلح براساس ضوابط قانونی در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه بین رونق اقتصادی و افزایش امنیت در جامعه رابطه مستقیم وجود دارد افزود: هرچقدر تورم پایین باشد، آمار سرقت در کشور کاهش می یابد.

وی گفت: همزمان شیوع کرونا، با تدبیر رهبر معظم انقلاب، طرح کمک های مومنانه در کشور در گام اجرایی قرار گرفت و به واسطه آن بخش قابل توجهی از مشکلات افراد بی بضاعت یا تاثیرپذیر از شیوع کرونا برطرف شد و به یاری خداوند با فروکش شیوع کرونا، می توان از طرح‌های مختلف از جمله کمک های مومنانه برای تقویت امنیت در جامعه بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: استفاده از ظرفیت وقف برای افزایش امنیت در جامعه و روانه شدن موقوفات به سمت امنیت مورد توجه باشد.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: تشکیل مجمع خیران امنیت‌ساز در شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد تا پس از آن مجمع استانی این طرح در گام اجرایی قرار گیرد.

حسن اسلامی راد افزود: امید است حداکثر تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ مجمع خیران امنیت ساز در شهرستان های استان تشکیل شود.

در یکسال گذشته ۱۱ نشست طرح مشارکت‌های مردمی در توسعه نظم و امنیت در استان سمنان تشکیل شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار