حسینی‌بوشهری بیان داشت: جوانی و نشاط از جمله مقوله‌هایی است که در شکل دادن روحیه جامعه نقش مهمی دارد و اینکه تاکید می‌شود که دولت جوان و انقلابی سر کار بیاید صرفاً به معنای جوان بودن شخص رئیس‌جمهور نیست و نشاط در بدنه دولت و کارکرد آن مدنظر است.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 20 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام حسینی بوشهری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و یادآوری برکات این ماه اظهار داشت: برکت، رحمت و مغفرت معجونی است که در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان به‌خوبی ترکیب شده و شامل حال بندگان مخلص خداوند می‌شود و برخی نیز این سه موضوع مهم را در طول سال تقسیم می‌کنند که تقوا و ادای حقوق مالی خدا و ایمان به خیر، مهمترین تعابیر و چکیده این رحمت برکت و مغفرت است.

وی ادامه داد: جهاد فکری و فرهنگی و ترویج اخلاق و مناجات با خدا مهمترین شاخص‌های مسیر امام سجاد(ع) بود که عصاره آن را در مناجات شعبانیه می‌بینیم و در موقعیت فعلی، همه ما نیازمند تقویت این شاخصه‌ها در وجود خود و بدنه جامعه هستیم.

او افزود: متاسفانه امروز کرونا از جهتی به عنوان شیطان مجسم است، چرا که بسیاری از افراد به بهانه کرونا عواطف فردی و فکری و اجتماعی را دریغ می‌کنند، ما باید بدانیم که اگر در ایام کرونا نمی‌توانیم جشن اعیاد اهل بیت(ع) را برگزار کنیم، می‌توانیم به نیابت از ائمه علیهم السلام از فقرا دستگیری کنیم و با همدلی و همزبانی، شور و اشتیاق و امید را در کالبد جامعه بدمیم.

حسینی‌بوشهری بیان داشت: جوانی و نشاط از جمله مقوله‌هایی است که در شکل دادن روحیه جامعه نقش مهمی دارد و اینکه تاکید می‌شود که دولت جوان و انقلابی سر کار بیاید صرفاً به معنای جوان بودن شخص رئیس‌جمهور نیست و نشاط در بدنه دولت و کارکرد آن مدنظر است.

وی اظهار داشت: ممکن است شخصی مانند حاج قاسم و در سن و سال ایشان، سرشار از روحیه نشاط و جوانی باشد و بتواند با جوانان ارتباط خوبی برقرار کند و از توانمندی‌های آنها نهایت استفاده را برای پیشبرد امور ببرد، چنین شخصی مد نظر است.

امام جمعه رستم در ادامه به جوان مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اشاره کرد و گفت: منظور ایشان از جوان، کسی است که سرشار از روحیه نشاط ظاهری و معنوی باشد، افرادی که برای جوانان اهمیت قائل باشند و حقیقتا برای برآورده شدن نیازهای جوانان، قدمی بردارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن نوروز باستانی و تبریک این آیین کهن، اظهار داشت: صله رحم، انفاق، نظافت کردن، تقسیم شادی و احسان به فقرا و دیدار با خانواده شهدا و علما و دوری از تجملات و خرافات از جمله مهمترین تاکیدات و اشتراکات اسلامی در ایام نوروز است و امیدواریم مردم ما با همدلی و ایجاد فضای صمیمانه با رعایت نکات بهداشتی و در اولویت قرار دادن سلامت خانواده‌ها در این ایام، بهترین استفاده مادی و معنوی را از تغییر سال و فصل ببرند.

او خاطرنشان کرد: سال۹۹ سال شکست حداکثری فشارهای آمریکا بود، سالی که کرونا در حوزه اقتصادی و مسآئل اجتماعی و عبادی تاثیر سوءی گذاشت ولی مردم ما، با وجود تمام مشکلات، با همدلی و همراهی صمیمانه، بار مشکلات را سبک‌تر کردند و هر چند گاهی به خاطر خودتحریمی و بی‌تدبیری فشارهای زیادی را تحمل کردند ولی، صبر نجیبانه مردم قابل تقدیر است.

امام جمعه رستم در پایان اظهار داشت: انتخابات سال۱۴۰۰ مهمترین موضوع پیش‌روی ماست و هم و غم دشمن کم شدن مشارکت مردم و انتخاب مهره‌های مد نظر آنهاست، ولی ما باید با درایت و هوشمندی و تشکیل دولت جوان و انقلابی نقشه‌های دشمن را مثل همیشه نقش برآب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار