نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: امسال باید تلاش کنیم در جامعه مهدوی حرکت کرده و رفتارها و کردارهایی هماهنگ با فرهنگ مهدویت را انجام دهیم، چرا که امسال، سال مهدویت است.
کد خبر: ۹۵۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ 22 March 2021

به گزارش تابناک تبریز،حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در سخنرانی به مناسبت آغاز سال جدید ضمن تبریک سال جدید به تمام ملت ایران و مردم قهرمان آذربایجان، مقام معظم رهبری و خانواده معظم شهدا، اظهار کرد: امیدوارم امسال، سالی پر از شادابی برای مردم باشد، امسال با سالروز ولادت امام عصر (عج) عجین شده و نکته جالب اینکه آخر سال ۱۴۰۰ هم با نیمه شعبان تمام می‌شود، امیدواریم امسال رفتارهایمان مهدوی باشد و همگی تلاش کنیم مقدمات ظهور حضرت ولیعصر (عج) را با رفتارهای مهدوی فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه بیماری کرونا امسال محدودیت‌های فراوانی را در مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عبادی اعمال کرده و اثرگذار بود، افزود: سال گذشته روحیه همدلی، مواسات و کمک مومنانه با توجه به رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای عزیز و کمک به هم رواج یافت و اگر این کمک‌ به نیازمندان و فقرا توسط مردم و خیران نبود، دچار مشکل می‌شدیم، چرا که دولت به تنهایی قادر به مساعدت و کمک‌های مومنانه نبود؛ در کنار مصیبت‌های فراوان کرونا این روحیه در مردم ایجاد شد و مردم کمک کردند.

 

وی ادامه داد: کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بعد از شیوع کرونا با تغییر مسیر تولیدشان، درحالیکه ماسک و ضدعفونی تولید نمی‌کردند، این اقلام را با حضور مهندسان و دانشمندان جوان تولید کردند و این از برکات سال ۹۹ بود.

 

به گزارش ایسنا، امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته فشارهای استکبار جهانی علیه کشورمان زیاد بود، خاطرنشان کرد: خداوند اجازه نداد توطئه‌هایشان را ادامه دهند و گرفتار فشارهایی شدند که علیه کشورمان اعمال کردند و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدیم که دچار چه وضعیتی شدند.

 

وی با تاکید بر اینکه گسترش و رونق تولید تنها راه نجات مردم است، گفت: الحمدالله تولیدکنندگان در سال گذشته موفق بودند، امیدواریم تولید رونق پیدا کند تا از وابستگی نجات پیدا کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات به منظور تعیین سرنوشت، اظهار کرد: امسال شاهد مشکلاتی مانند گرانی و تورم به ویژه در آخر سال به دلیل عدم نظارت و کنترل کافی بودیم و از این رو مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است و ما این مشکلات را از نزدیک می‌بینیم.

 

وی خاطرنشان کرد: از نظر ما شاید دست‌هایی در این میان باشد و تنها تحریم نیست، یک سری سوء مدیریت‌ها و عدم نظارت مشکلاتی را پیش آورده است، اما باز هم امیدواریم سرنوشت خودمان را با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری با دقت کافی و احساس مسئولیت تعیین کنیم، همینطور در انتهابات شورای شهر که برای آبادانی شهرها تلاش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :