نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله بخش‌هایی که می‌توانند نقش مؤثری در راستای تحقق اهداف سال داشته باشد بخش خصوصی و بانک‌ها است و از این رو می‌توان گفت اگر بانک‌ها در چرخه اقتصادی نقش بیشتری داشته و عاملی برای حرکت چرخه اقتصادی باشند می‌توان امیدوار بود روند سرعت بخشیدن به اهداف با سرعت بیشتری دنبال شود.
کد خبر: ۹۵۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 24 March 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:ابراهیم عزیزی بیان کرد: از جمله بخش‌هایی که می‌توانند نقش مؤثری در راستای تحقق اهداف سال داشته باشد بخش خصوصی و بانک‌ها است و از این رو می‌توان گفت اگر بانک‌ها در چرخه اقتصادی نقش بیشتری داشته و عاملی برای حرکت چرخه اقتصادی باشند می‌توان امیدوار بود روند سرعت بخشیدن به اهداف با سرعت بیشتری دنبال شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: فعالین بخش خصوصی نیز به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی می‌توانند با تکیه بر توان داخلی و افزایش تولیدات در کنار صادرات محصولات و خدمات عاملی برای افزایش ارزآوری به کشور شوند البته در این میان نباید از این موضوع غافل شد که دستگاه‌های متولی نیز باید با حمایت از بخش خصوصی به دنبال تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری باشند.

به اعتقاد این نماینده مجلس شورای اسلامی توان تولید و زیرساخت‌های لازم در کشور برای توسعه و آبادانی میسر بوده و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و بخش خصوصی با هم افزایی به دنبال توسعه خدمات رسانی باشند.

وی در ادامه در خصوص نقش دریافت تسهیلات در مانع زدایی تولید نیز متذکر شد: دریافت سرمایه در گردش می‌تواند بسیاری از مشکلات واحدهای اقتصادی استان را برطرف کند از این رو باید بانک‌ها نقش خود را در تأمین سرمایه در گردش ایفا کرده و در بازپرداخت تسهیلات نیز بانک‌ها شرایط را برای بخش خصوصی تسهیل کرده تا مشکلاتی برای این گونه واحدها ایجاد نشود.

او ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس نیز در تلاش هستند تا با تسهیل شرایط و مقررات علاوه بر اینکه بخش خصوصی را مشمول حمایت‌های قانونی کنند از نهادهای دولتی نظیر بانک‌ها نیز حمایت‌های قانونی داشته تا ظرفیت تولید و پشتیبانی تولید متحمل ضرر نشوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نام گذاری سال ۱۴۰۰ به نام پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها نشان دهنده آن است که باید طی این سال موانع و مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد کاملاً برطرف شود، اضافه کرد: طرح‌هایی که در چرخه اقتصادی کشور قرار بود باید اجرایی شود زیرا انها عاملی برای تحول اقتصادی است اما این طرح‌ها اکنون مغفول مانده و دولت نیز اهتمامی برای اجرای این طرح‌ها ندارد.

کد خبر 5175030

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار