امام‌ جمعه فیروزآباد با بیان اینکه فریب قدرت‌های سیاسی را نخورده و از آنها نترسد و در ساختن کشور از تخصص کافی و داشتن برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت بهره‌مند باشد.
کد خبر: ۹۵۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 27 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ولادت با سعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود و تبریک این روز به پیشگاه امت اسلامی، اظهار داشت: ما منتظر ظهور شخصیتی هستیم که برای نجات بشر حکومت واحد جهانی اسلام با موضوعیت حکومت ولایی، جهان را پر از عدل و داد و مشکلات مادی و معنوی بشر را مرتفع می‌کند که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مقدمه‌ای برای تشکیل چنین دولتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری از ابتدای قرن ۱۳ شمسی با دیکتاتوری انگلیس و سلطه همه‌جانبه بر ایران چیزی جز استبداد و ظلم و حق کشی و غارت بیت‌المال نمی‌توان دید و انتخابات وجود نداشت.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: در قرن ۱۳ شمسی، انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها تا توانستند کشور ما را غارت کرده و منابع زیرزمینی ما را به یغما بردند به‌گونه‌ای که ایران و سران ایرانی هیچ اختیاری از خود نداشتند.

هاشمی زاده اضافه کرد: اما آغاز قرن چهاردهم یعنی ۱۴۰۰ شمسی با استقلال نظام جمهوری اسلامی اوضاع تغییریافته و دیگر نشانی از مدیریت سیاسی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به چشم نمی‌خورد و به‌ طور کلی سیاست هیچ قدرتی برای تضعیف ملت ایران به چشم نمی‌آید و امت اسلامی ما در انتخاب نوع حکومت و چگونه زیستن خود تصمیم می‌گیرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های فردی که به عنوان شورای اسلامی انتخاب می‌شود بیان داشت: فردی که به عنوان عضو شورای اسلامی انتخاب می‌شود باید اطلاعات لازم از اسلام و مدیریت داشته باشد و با موازین دینی عضو شورای اسلامی شهر و روستا گردد.

هاشمی زاده اظهار داشت: عضو شورا باید به کار خود ایمان داشته باشد و در مورد مدیریت چهار ساله خود دست به هر کاری نزنند که مغایر با دین و مردم باشد همچنین مردمدار، خوش‌نام و در ایجاد و احیای مراکز دینی و فرهنگی کوشا باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به ویژگی‌های ریاست جمهوری تصریح کرد: در حوزه دین فردی شایسته یعنی احکام دین و مبانی دینی و کاملاً مسلط باشد و شناخت سیاسی لازم از خود را داخل کشور و منطقه و جهان داشته باشد.

وی افزود: فریب قدرت‌های سیاسی را نخورده و از آنها نترسد و در ساختن کشور از تخصص کافی و داشتن برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت بهره‌مند باشد.

هاشمی زاده ادامه داد: پشتیبان مظلومان باشد و با نفوذی‌ها و عوامل آن‌ها به شدت برخورد کند و در رساندن پیام انقلاب و اسلام به دنیا، با مسئولان فرهنگی هماهنگ عمل کند.

امام‌جمعه شهرستان فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با نام سال تولید، رفع موانع و پشتیبانی از تولید اضافه کرد: در سال جاری مسئولان ماه در رفع موانع که مانع از تولید هستند دقت کنند و موانعی که گاهی سد راه تولید بوده را به دقت مرتفع سازند.

وی گفت: گاهی از نظر سوءمدیریت یک کارخانه تولیدی رنج می‌برد که باید این مانع را برطرف کرد و گاهی به خاطر اعمال مراکز حمایتی و کارشکنی آن‌ها ممکن است یک مرکز تولیدی خاموش شود و از تولید باز بماند که باید آن مرکز حمایتی فعال و مشکلات کارخانه مرتفع گردد و گاهی نرسیدن به وضع کارکنان یک مرکز تولیدی تولید متوقف می‌شود و دولتمردان باید به وضع کارگران رسیدگی و آنها را تشویق به کار نمایند.

هاشمی زاده با اشاره به پشتیبانی و مراکز تولیدی بیان داشت: با اولویت‌بندی و پشتیبانی می‌توان مشکلات را از سر راه تولید برداشت و به نقطه دلخواه رسید همچنین با مساعدت به موقع و به دور از زمان سوزی، می‌توان تولید را مدیریت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان فیروزآباد اظهار داشت: می‌توان با نظارت دقیق کارشناسان در تولیدات یک مرکز تولیدی تولید را بالا برد که برای نمونه مراکز تولیدی مانند کشاورزی دولت می‌تواند با ارائه مشاوره صحیح به کشاورز و دادن تسهیلات لازم و به موقع، کشاورزی را رونق داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار