تابناک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در استان‌ ویروس جهش یافته وجود دارد، گفت:‌ تاکنون ۵۰ بیمار ابتلا به کرونا جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۵۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵ 28 March 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، سعید کشمیری با اشاره به آزمایش تست کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا خدمات آزمایشگاهی توسط دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی ارائه می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی یک آزمایشگاه خیلی مجهز تست کرونا با حمایت وزارت نفت در جنوب استان بوشهر تصریح کرد: علاوه بر آن در برازجان آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا ایجاد شده و این درحالی است که در بوشهر 2 آزمایشگاه فعال است و 2 آزمایشگاه خصوصی هم خدمات لازم به مراجعان ارائه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی شش آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان بوشهر در یکسال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: اکنون روزانه یک‌هزار تست تشخیص کرونا در استان بوشهر انجام می‌شود که تعدادی از این تست‌ها تشخیص سریع است.

وی به تزریق واکسن کرونا در استان پرداخت و بیان کرد: 250 هزار نفر در اولویت دریافت واکسن کرونا در استان بوشهر قرار دارد که شامل افراد بالای سن 50 سال، بیماران زمینه‌ای و خاص، کارکنان بهداشت و درمان، افراد آسیب‌پذیر، زنان باردار و افراد معلول است و طبق برنامه وزارت بهداشت تا پایان سه ماه فصل بهار علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

کشمیری با بیان اینکه واکسن‌های وارداتی و تولیدات داخلی در واکسینه شدن افراد علیه کرونا مورد توجه است افزود: بر اساس تدوین سند ملی واکسیناسیون به‌تدریج تمام افراد پرخطر و در معرض بیشتری از  ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند واکسینه می‌شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اشاره به اینکه تمام سالمندان بوشهری در خانه‌های سالمندان علیه کرونا واکسینه شدند گفت: خبرنگاران جز افراد پرخطر محسوب می‌شوند و دریافت واکسن کرونا برای خبرنگاران بر اساس سند ملی واکسیناسیون در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در تمام استان‌ها ویروس جهش یافته وجود دارد خاطرنشان کرد: در استان بوشهر تاکنون 50 بیمار ابتلا به کرونا جهش یافته انگلیسی در استان بوشهر شناسایی شده و این در درحالی است که اگر کیت تشخیص بیشتری وجود داشت مسلما تعداد افراد بیشتری شناسایی می‌شد اما اصل بر این است که تمام ویروس‌های شناخته شده جهش یافته و مبنا بر این اساس قرار گرفته است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزایش شیوع کرونا در استان را بستگی به رعایت اصول بهداشتی دانست و بیان کرد: با توجه به نارنجی بودن شهرهای گناوه، دیلم و بوشهر چون این شهرها و اینکه هدف گردشگری بوده و تعطیلات نوروز امسال شاهد کاهش چشمگیر ورود گردشگران هستیم تعداد بیماران، مبتلایان و بستری‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار