مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد :
مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : در سال ۱۳۹۹ درآمد گمرکات استان اصفهان بالغ ۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است که علی رغم شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزها در مقاطعی از سال گذشته؛ در مقایسه با سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است .
کد خبر: ۹۵۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 28 March 2021

دکتر رسول کوهستانی پزوه اظهار داشت : مطابق قانون و مقررات وصول حقوق ورودی ، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض ها نظیر یک درصد هلال احمر و حتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی وصول عوارض صادراتی برای کالاهای مانند سنگ های خام و کار نشده ، حبوبات ، مرغ، شیر خشک صنعتی و...به عهده گمرک می باشد .
دکتر رسول کوهستانی پزوه اذعان داشت :طی این مدت بالغ بر یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول گردیده است که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه اظهار داشت : در سال ۱۳۹۹ ، گمرکات استان اصفهان یک هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالاهای وارداتی دریافت نموده که نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان سایر درآمدهای گمرکات استان اصفهان را ۵۹۲ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد : این درآمدها بابت عوارض های صادراتی ، یک درصد هلال احمر و سایر مواردی است که وصول آنها مطابق قانون و آیین نامه ها و مقررات به عهده گمرک می باشد، اخذ گردیده است .
وی در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی ، فعالان مجاز اقتصادی بیان داشت : از ابتدای امسال تاکنون بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری ۳۴۲ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی مدت دار اخذ گردیده است و برای فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست ضمانت نامه بانکی یکساله اخذ گردیده است .

مدیرکل گمرکات استان خاطر نشان کرد : در حال حاضر۲۹ شرکت فعال مجاز اقتصادی در استان اصفهان وجود دارند که نسبت به سال قبل حدود ۷ برابر رشد داشته است و تصریح کرد: تعداد انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرکات استان اصفهان ۳۴ باب می باشد که نسبت به سال قبل بیش از ۴ برابرافزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار