تابناک -رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادی تمام زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 31 March 2021

آزادی تمام زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در هرمزگان

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با پیگیری دستگاه قضایی و در نتیجه همکاری اداره کل زندان ها ، ستاد دیه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تمام زندانیان دیه و جرائم غیر عمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان از زندان های هرمزگان آزاد شدند.

 

علی صالحی اظهار داشت: مددجویان کمتر از ۱۸ سال که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شدند و زنان سرپرست خانوار در اولویت اجرای این طرح بوده اند.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: زندانیان دارای معلولیت جسمی-حرکتی و دارای بیماری مزمن و صعب العلاج هم با تأیید مراجع ذیصلاح مشمول این طرح شده اند.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: زندانیان مشمول این طرح افرادی بوده اند که توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته و حداقل به مدت یک ماه در زندان تحمل حبس کرده اند که پس از بررسی های لازم با پرداخت وام و یا اعطای کمک های بلاعوض آزاد شدند.

 

عالیترین مقام قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: آزادی زندانیان نیازمند امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت های نهادهای حمایتی و خیران برای آزادی این افراد استفاده کرد.

 

وی تأکید کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تأثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آنها را نیز تسریع می‌کند.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار