معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: بیش از ۶۴ هزار و ۴۶۳ مسافر از مبدأ قم به سایر نقاط کشور از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند.
کد خبر: ۹۵۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 31 March 2021

به گزارش تابناک قم ، نوروز سال 1400 با توجه به کاهش محدودیت‌ها سفرها آن‌هم زیر سایه شوم کرونا سفرهای نوروزی چه با خودروهای شخصی و چه از طریق ناوگان عمومی در مقایسه با سال گذشته افزایش‌یافته است.

طی گزارش‌هایی که به‌طور هفتگی از سوی مرکز بهداشت استان درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعلل دارند هرچند نظارت‌هایی هم صورت می‌گیرد اما برخی رانندگان قانون را دور زده و در این زمینه هم سلامت خود و هم مسافران را به خطر می‌اندازند.

باگذشت 10 روز از تعطیلات نوروز 1400 طبق گزارش‌های اداره کل راه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میزان تردد و ورود و خروج انواع خودرو در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه آزادراه تهران به قم با افزایش چشمگیری روبرو بوده است با توجه به این‌که برخی مسافران در سفرهای خود ناوگان عمومی به‌ویژه اتوبوس را انتخاب می‌کنند برای صدور بلیط مسافر باید شاخص‌هایی را مدنظر داشته باشند ازجمله این‌که اگر طبق استعلام سامانه وزارت بهداشت‌کار ملی مسافری که مشکوک به بیماری است و یا آلوده است نباید برای این مسافر بلیط سفر صادر شود.

 رشد 254 درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی  

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آخرین آمار جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی از 25 اسفندماه تا 10 فروردین‌ماه سال 1400 بیان کرد: طبق آمارها جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی از مبدأ قم از 25 اسفندماه تا 10 فروردین‌ماه 64 هزار و463 مسافر از قم به سایر نقاط جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 254 درصد افزایش و نسبت به سال 98 و در شرایط عادی 36 درصد کاهش نشان می‌دهد.

حمید سالاری افزود: این جابه‌جایی‌ها با توجه به شرایط کرونایی کنونی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است و طبق آیین‌نامه بهداشتی باید رانندگان اتوبوس‌ها مجاز هستند که مسافران را تنها روی صندلی کنار شیشه سوار کنند در ردیف وسط تنها اگر مسافران به‌طور خانوادگی سفرکرده و علاقه داشته باشند کنار هم باشند مجاز به سوار کردند هستند.

به گفته وی، در قم باجه‌های فروش بلیط مجاز به استعلام از سامانه وزارت بهداشت که به‌طور اتوماتیک کارت ملی مسافران مشکوک و آلوده و یا این‌که قبلاً خدمات پزشکی دریافت کرده‌اند را رصد می‌کند هستند اگر موارد مشکوکی دریافت شد برای مسافر مجاز به صدور بلیط برای سفر نیستند.

 شناسایی 222 مسافر آلوده به ویروس کرونا  

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به شناسایی 222 مسافر آلوده به ویروس کرونا گفت: طی استعلامی که از سامانه وزارت بهداشت از طریق کارت ملی مسافران شد 222 نفر آلوده به ویروس کرونا شناسایی شدند و از صدور بلیط برای این افراد جلوگیری شد از این تعداد 109 نفر مسافر در اتوبوس و 63 مورد آن مینی‌بوس و هم‌چنین 50 نفر دیگر هم به خودروهای سواری مرتبط بودند.

به گفته وی، مرتب گزارش‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رصد می‌کنیم از طریق گزارش کمیسیون ماده 11 ما اختیارات تام داریم که طبق قانون با تخلف برخورد نماییم منطبق با کمیسیون ماده 11 به این تخلفات هم رسیدگی می‌نماییم تاکنون 52 تخلف از رانندگان ثبت و گزارش‌شده است.

سالاری افزود: در این زمینه 38 مورد برای نخستین بار تخلف گزارش‌شده تذکر داده شد وبرای 14راننده‌ای که دومین بار اقدام به تخلف کرده‌اند مجوز رانندگی آن‌ها به مدت یک ماه غیرفعال شده و بسته به تکرار تخلف از سوی رانندگان این مجوزها از یک ماه و بیشتر و بعضاً به‌طور دائم لغو خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر این‌که طبق آیین‌نامه مرکز بهداشت اتوبوس‌ها مجاز به سوار کردند 22 نفر مسافر هستند عنوان کرد: درزمینهٔ تعداد مسافرینی که اتوبوس‌ها جابه‌جا می‌کنند آیین‌نامه داریم که باید 22 نفر و 50 درصد ظرفیت باشند و به‌تدریج با تشدید کنترل‌ها به 18 نفر هم خواهند رسید اما هستند رانندگانی که قانون را دور زده و در خارج از پایانه‌ها اقدام به سوار کردن مسافر می‌کنند نیروهای ما و پلیس و راهور در عوارضی‌ها نظارت و رسیدگی می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار