معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تعیین تکلیف محدوده جدید شهرستان کارون از سوی وزارت کشور گفت: محدوده جدید بعد از هماهنگی بین فرمانداری های اهواز و کارون توسط معاونت سیاسی استانداری خوزستان طی ۲ هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 01 April 2021

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تعیین تکلیف محدوده جدید شهرستان کارون از سوی وزارت کشور گفت: محدوده جدید بعد از هماهنگی بین فرمانداری های اهواز و کارون توسط معاونت سیاسی استانداری خوزستان طی ۲ هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

فاضل عبیات  در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرستان های کارون، باوی و حمیدیه اظهارداشت: محدوده شهرستان کارون و مرز آن با کلانشهر اهواز طی سال‌های اخیر موضوع مناقشات مختلفی در حوزه خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی ادامه‌داد: در سال گذشته وزارت کشور، محدوده شهرستان کارون را تعیین تکلیف کرده و ابلاغ آن بعد از هماهنگی با فرمانداری‌های ۲ شهرستان توسط معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان انجام خواهد شد.

عبیات با اشاره به اینکه برای تعیین تکلیف محدوده شهرستان کارون از سوی معاونت عمرانی استانداری خوزستان مستندات و بررسی‌های متعدد کارشناسی صورت گرفته است گفت: برابر دستور استاندار خوزستان، طی ۲ هفته آینده تغییرات اعمال شده در محدوده شهرستان کارون ابلاغ خواهد شد.

سه هزار فرصت شغلی درفاز ۲ طرح آبزی پروری آزادگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تولیدی در بخش آبزی پروری بیان‌ داشت: فاز ۲ طرح آبزی پروری آزادگان ظرفیت ایجاد سه هزار فرصت شغلی دارد که برای اجرایی شدن آن باید اقدامات مربوط به برق‌رسانی به این پروژه تسریع یابد.

وی یادآورشد: همچنین احداث زهکش فاز دوم این طرح از سوی اداره کل شیلات استان خوزستان مورد تاکید قرار گرفت تا در نهایت فعالیت این بخش از طرح آبزی پروری در محدوده شهرستان کارون شتاب بیشتری پیدا کند.

افزایش سهم شهرستان کارون در اجرای فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری

عبیات کشاورزی را محوری‌ترین فعالیت اشتغالزا در شهرستان‌های حمیدیه، کارون و باوی عنوان‌کرد و گفت: برهمین اساس فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری برای این شهرستان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه‌داد: برابر برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته، چندین هزار هکتار به سهم شهرستان کارون در اجرای فاز دوم این طرح اضافه شده که باعث رضایتمندی کشاورزان منطقه گردیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین انجام تعهدات سازمان آب و برق در تامین آب سطوح مختلف زمین‌های کشاورزی ویژه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در محدوده شهرستان حمیدیه را ضروری دانست و گفت: در این خصوص با حضور نمایندگان مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گرفت.

شورای کشاورزی در خصوص الگوی کشت تابستانه تصمیم‌گیری می‌کند

عبیات در بخش دیگری از این نشست از برگزاری نشست شورای کشاورزی استان با حضور معاونین وزارت کشاورزی در روزهای آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا در این نشست که با تاکید استاندار خوزستان برگزار خواهد شد، موضوع مربوط به الگوی کشت تابستانه استان تعیین تکلیف شود.

وی ادامه‌داد: تامین آب مورد نیاز کشاورزی استان موضوعی است که توسط این شورا نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۱۴ درصد از تولید کشاورزی کشور در استان خوزستان انجام می‌شود که در این راستا گندم، ذرت، نیشکر، چغندرقند، برنج، سبزی و صیفی، نباتات علوفه‌ای، خرما، آبزیان پرورشی و انواع گوشت مهم‌ترین محصولات تولید شده به حساب می‌آیند.

برآوردهای صورت گرفته در سال ۹۹ نشان داده که مجموع تولید محصولات کشاورزی استان به بیش از ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

سال ۱۳۹۸ در استان خوزستان ۱۴ میلیون ۹۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار