رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال میزان تصادفات در محورهای مواصلاتی استان در مقایسه با سال گذشته، ۷۰درصد افزایش یافت که بیشتر این تصادفات خسارتی بوده است.
کد خبر: ۹۵۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 04 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: با وجود اطلاع‌رسانی در زمینه سفر نکردن در تعطیلات نوروز، تردد در محور‌های مواصلاتی استان ۸۰درصد بیشتر از پارسال بود که همین مساله افزایش تصادفات را هم در پی داشت.

وی با بیان اینکه ۱۶ فقره تصادف منجر به فوت در این مدت در محور‌های استان روی داده است، افزود: این تعداد سال گذشته ۹ فقره بود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت استان در مسیر‌های فرعی و روستایی اتفاق افتاده است، اضافه کرد: استفاده نکردن از کمربند ایمنی در این محورها، باعث می‌شود تا تصادفات منجر به فوت راننده و یا سرنشین شود.

وی افزود: سه فقره از تصادفات منجر به فوت هم بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی راننده روی داده است در حالیکه با استراحت و توجه بیشتر به مقررات می‌شد از این حوادث تلخ جلوگیری کرد.

سرهنگ گوهری به یک فقره فوت راننده زیر سن گواهینامه هم اشاره و تاکید کرد: والدین از سپردن وسیله نقلیه خود به نوجوانان و افراد فاقد گواهینامه خودداری کنند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان به آماده باش ۱۶۰ تیم پلیس راه در روز ۱۳ فروردین اشاره کرد و افزود: در روز طبیعت ۱۵ فقره تصادف در استان ثبت شد که ۲ کشته بر جای گذاشت.

وی گفت: کردستان در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ توانست روند کاهشی تصادفات را داشته باشد و سال ۱۳۹۸ در رتبه چهارم کشوری قرار گیرد.

سرهنگ گوهری از رانندگان و مسافران خواست تا با رعایت دقیق مقررات رانندگی، به حفظ این روند کاهشی کمک کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار