معاون دادستان کرمانشاه:
معاون پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادستان کرمانشاه گفت: رفع موانع صادراتی و مشکلات تجار و صادرکنندگان یکی از راه‌های تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است.
کد خبر: ۹۵۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 04 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا محمدامین رحیمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز‌های خسروی و پرویزخان قصرشیرین، افزود: این بازدید در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال انجام شده است.

وی گفت: بعد از نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» بلافاصله رییس قوه قضاییه جلساتی در این خصوص برگزار کرد و دستورات لازم در این راستا صادر شد.

او همچنین از برگزاری جلسات دادستانی کرمانشاه با اداره کل گمرکات استان خبر داد و گفت: این سفر برای تحقق شعار سال و رفع موانع صادراتی خواهد بود.

رحیمی تصریح کرد: بازدید‌های میدانی هم به منظور نظارت و هم بررسی روند صادرات کالا در مرز‌ها و مشکلات تجار، رانندگان و کارگران را خواهیم داشت و برای رفع موانع اقدامات لازم انجام می‌شود و امیداوارم شاهد تحقق شعار سال باشیم.

وی با تقدیر از فعالیت گمرک در مرز گفت: اقدامات به خوبی در حال انجام است و نواقصی هم که وجود داشته باشد تذکر داده می‌شود و انتظار است برای رفع آن‌ها اقدام شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه هم در این بازدید گفت: نیرو‌های گمرک در روز‌های تعطیل سال جدید در مرز‌ها مستقر بودند و بر روند صادرات کالا نظارت کامل دارند.

«خلیل حیدری» افزود: براساس رسالت سازمانی همواره در مرز مشغول کار هستیم و امسال با توجه به شعار سال با همکاری سازمان‌های ناظر موانعی که در مسیر صادرات کالا هست را برطرف می‌کنیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرز‌های طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و صادرات و واردات کالا در این استان از طریق پنج بازارچه مرزی و ۲ مرز رسمی انجام می‌شود.

سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از مرز‌های اقتصادی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار