بذرافشان گفت: در راستای برنامه‌های تحولی و اقدامات حمایت‌گرانه و تکمیل خدمات گیرندگان، ساخت اقامت سرای بیماران تحت پوشش سراسر کشور در شیراز صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 05 April 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار این رسانه به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت، درمان و ساخت منزل مددجویان اشاره کرد و گفت: توجه به حوزه درمان و بهداشت خانواده‌ها جزء رویکردهای مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

ساخت۳۲۰۰واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد فارس

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ بالغ بر 4هزار سرویس بهداشتی و حمام احداث شد که گروه های جهادی در این خصوص پیشتاز و فعال در کنار خیرین مشارکت ویژه‌ای داشتند، افزود: در سال 1400 نیز قرار است به همت استانداری فارس، سپاه فجر و کمیته امداد استان 5 هزار مرمت تعمیر و ساخت واحدهای منزل مسکونی انجام شود.

بذرافشان ادامه داد: در کنار این اقدام، در تفاهمنامه پنج جانبه‌ای که بین بنیاد مسکن، بیناد مستضعفان، سپاه فجر استان، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام منعقد شده، قرار است تعداد 3 هزار و200واحد مسکونی برای مدد جویان کمیته امداد ساخته شود.

توجه به حوزه درمان و بهداشت خانواده‌ها جزء رویکردهای مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است

مدیرکل کمیته امداد فارس در ادامه به حمایت های بیمه‌ای امداد از مددجویان خود نیز اشاره و اظهارکرد: علاوه بر بیمه سلامت، قریب به ۳۰ میلیارد تومان در سرفصل‌های بیمه مکمل و بیمه‌های تأمین اجتماعی و کمک به سوء تغذیه مادران باردار شیرده و مساعدت به خانواده متوفی ناشی ازکرونا و نیازمندان تقدیم شده که در این عرصه به ۳۲۰ هزار مددجو بیمه مکمل و 8 هزار و 12 نفر بیماران خاص وصعب العلاج و زمین گیر مساعدت گردیده همچنین به ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در امر سوء تغذیه مادران شیرده و ۸هزارو ۱۲۰ خانوار بیمه تامین اجتماعی مساعدت مالی به عمل آمده است.

بذرافشان با اشاره به اینکه درسال ۱۴۰۰ پیش‌بینی ما این است که در راستای برنامه‌های تحولی و اقدامات حمایت‌گرانه و تکمیل خدمات گیرندگان، ساخت اقامت سرای بیماران تحت پوشش سراسر کشور در شیراز صورت گیرددر راستای برنامه‌های تحولی و اقدامات حمایت‌گرانه و تکمیل خدمات گیرندگان، ساخت اقامت سرای بیماران تحت پوشش سراسر کشور در شیراز صورت گیرد، افزود: این اقامتگاه ها در100سوئیت ۴۰ متری ساخته خواهند شد، که در فاز اول ۵۰ سوییت با ارایه خدمات رایگان حداقل ۶هزار مترمربع احداث می شوند، در این عرصه صفر تا صد هزینه‌های ساخت را خیرین عزیز هم استانی متقبل شده اند.

وی در پایان به مساعدت کودکان زیر ۵ سال که دارای سوءتغذیه هستند نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری تعداد ۵ هزار کودک زیر ۵ سال که عمدتا در مناطق محروم ساکن هستند در این طرح مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار