رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد و رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌‌های استان خراسان رضوی، شیوع کرونا در مشهد را فاجعه بار خواند و گفت: تعطیلی سراسری مشهد و سایر شهرهای دارای وضعیت مشابه در استان ضروری است.
کد خبر: ۹۵۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 08 April 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: اخبار زنده واصله از مراکز درمانی دولتی و خصوصی از سطح شهر مشهد حکایت از شرایط فوق بحرانی دارد. متاسفانه ما با حجم گسترده‌ای از بیماران روبرو هستیم که نیازمند اقدامات درمانی پیشرفته هستند و این در حالی است که بسیاری از آی. سی. یو های ما پر شده و توان و ظرفیت بیشتری برای ارائه خدمت ندارند.
وی با اشاره به اینکه نیازمند همراهی مسئولین امر در تعطیلی سراسری شهر هستیم؛ گفت: قبل از نوروز به هر طریقی که می‌توانستیم به مسئولین امر و مردم هشدار دادیم که خطر جدی است اما متاسفانه به هر دلیلی چراغ سبزهایی که نشان داده شد؛ باعث شد امروز خیلی سخت در مقابل کرونا باخت را تجربه کنیم.
وی با اشاره به اینکه کار از توصیه و خواهش گذشته است؛ گفت: بستن کمربند ایمنی زمانی تبدیل به فرهنگ شد که نبستنش جرم تلقی شده و جریمه به همراه داشت. اینکه عده‌ای از رعایت پروتکل‌ها خسته شده‌اند یا اینکه به کرونا اعتقاد ندارند و یا خرافاتی را رواج داده و با تکیه بر عواطف مذهبی مردم و مستمسک قرار دادن قداست اماکن مذهبی، توصیه‌های غیرعلمی و عقلی ارائه کرده و با جان مردم بازی می‌کنند و قانون با آن‌ها برخورد نمی‌کند یعنی گرفتاری در این وضعیت وخیم؛ نجات جان مردم اولویتی است که انتظار می رود مسئولین پیش از هر ملاحظه‌ای آن را مد نظر قرار دهند.
دکتر بیرجندی نژاد گفت: بر اساس مقالات علمی منتشر شده سهم دورهمی‌های کوچک در شیوع بیماری کرونا چیزی بیش از 80 درصد است؛ لذا پر واضح است که دید و بازدیدهای نوروزی و اجازه سفر به شهرهای مختلف در نورزو چه قدر در گسترش بیماری اثرگذار بوده است.
وی از جولان کرونای انگلیسی در شهر و گرفتار شدن افراد جوان و حتی کودکان به نوع سخت بیماری خبر داد و گفت: در حالی که مراکز خرید، مراکز تفریحی ، ورزشی ، رستوران‌ها ، مراکز دولتی و ... باز هستند و به صورت عادی ارائه خدمت می‌کنند و محدودیت سفر و رفت و آمد به شهر نیز کمرنگ شده است؛ یقین بدانید کرونا قربانیان بیشتری خواهد گرفت و داغ های بیشتری بر دل خانواده های همشهریان و هموطنان ما خواهد گذاشت.
دکتر بیرجندی نژاد ضمن انتقاد از روند کند واکسیناسیون گفت: تاخیر و روند کند واکسیناسیون یعنی دوباره کاری و پذیرش ریسک بزرگ ایجاد سویه‌های خطر ناک از ویروس که حتی ممکن است اثربخشی واکسن‌ ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
وی در پایان افزود: از کلیه همشهریان و هموطنانم خواهش می‌کنم برای نجات جان خود و عزیزانشان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و فراموش نکنند که حضور در یک دور همی خانوادگی یعنی به جان خریدن 80 درصد شانس ابتلا به کرونا برای خود و خانواده‌شان.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار