دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان گفت: تا پایان وقت اداری روز چهارم ثبت نام یعنی پنج شنبه ۱۹ فروردین آمار ثبت نام شدگان داوطلبین شورای روستا‌های استان به ۳۳۸۹ نفر رسید که ۳۲۵۲ نفر آقا و ۱۳۷ نفر یعنی ۳ درصد خانم می‌باشد.
کد خبر: ۹۵۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ 08 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه جلیل بالایی با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی برای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار خواندن و نوشتن می باشد، اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک متوسطه و دانشگاهی هستند.
 
وی سهم ۲۷۲ نفری یعنی ۸ درصدی ایثارگران را یاداوری کرد و افزود: ۷۷ درصد داوطلبین نیروهای جدید و جوانی هستند که تاکنون سابقه عضویت در شورا را نداشتند که از این میزان ۷۰ درصد کمتر از ۵۰ سال سن دارند.
 
دبیر ستاد انتخابات 1400 با اشاره به فرصت سه روزه باقی مانده از داوطلبین خواست زمان ثبت نام  را به روز و ساعات پایانی موکول ننمایند و فردا جمعه هم این امکان به صورت غیر حضوری و نیز با مراجعه به بخشداری ها فراهم شده است.
 
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری برای آن دسته از داوطلبینی که موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشدند یادآور شد امکان ثبت نام مشروط بدون ارائه گواهی هماهنگ و اجرا می شود.
 
بالایی شوراهای اسلامی روستاها را فرصت ارزشمندی برای اداره امور محلی روستا توسط مردم توصیف کرد که از طریق دهیار منتخب شورا به انجام می رسد و از جوانان و تحصیل کردگان دانشگاهی خواست این فعالیت را ارج نهند و با ثبت نام خود  به تحکیم این نهاد و پارلمان محلی کمک نمایند.
 
لازم به ذکر است که در انتخابات شورای روستاها شرایط ثبت نام  داوطلبین از ۲۵ سال به بالا بوده و شرط اخذ رای از ۱۸ سال می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار