نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: نزدیک انتخابات هستیم و مجددا درگیر بحث های جنجالی مذاکرات بی فرجام برجام که سال هاست ما را سرگرم این مذاکرات کردند و چیزی دستگیرمان نشده است.
کد خبر: ۹۵۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 10 April 2021

به گزارش تابناک سیستان‌ و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در پی تعطیلی نمازهای جمعه و طی سخنرانی مجازی خود خطاب به مردم استان با ابراز تاسف از شیوع موج چهارم ویروس کرونا در سطح جامعه گفت: متاسفانه به علت گسترش شیوع کرونا در سطح جامعه نمازهای جماعت و نماز جمعه تعطیل شد و ما نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیروی می کنیم ولی سؤال بی‌پاسخ رهبری هم‌چنان پابرجاست و این که چگونه ممکن است فعالیت های دیگر و سفرهای داخلی و خارجی مجاز شمرده می شود اما سفر عتبات عالیات، سفر کربلا و نجف و حتی برگزاری نماز جماعت و نمازهای جمعه ممنوع می شود.

امام جمعه زاهدان افزود: زمینه انتشار ویروس کرونا در صف های مرغ،‌ نان‌، اتوبوس و اجتماعات دیگر و بازار به مراتب از مراسمات مذهبی که معمولا کنترل شده برگزار می شود بیشتر است زیرا مردم متدین توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دارند.

آیت الله محامی بیان داشت: مقام معظم رهبری خواستار استفاده از افراد متدین در ستاد ملی مبارزه با کرونا بودند زیرا که چنین افرادی معتقدند انسان در کنار نیاز های مادی نیازمند امور معنوی، رازو نیاز و پیوند با خدا هستند اما متاسفانه کمتر به این خواسته توجه شده و امیدواریم مسئولان در ستاد مبارزه با کرونا کشور و استان به این فرمایش مقام معظم رهبری توجه کنند و برای انجام مراسمات در ماه مبارک رمضان با حفظ امورات بهداشتی و رعایت دستورالعمل ها راهی را باز کنند تا نیاز به تذکر مجدد مقام معظم رهبری نباشد.

وی ادامه داد: در آغاز سال۱۴۰۰ نام و یاد شهدا به ویژه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) را گرامی می داریم زیرا شهدا بر سر جامعه ما حق دارند و ما نیز مدیون آن ها هستیم و بر سر سفره احسان آن ها نشستیم.

وی با ابراز شرمندگی از شهدا و خانواده هایشان گفت: متاسفانه در جامعه ما خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به درستی تکریم نمی شوند و این عزیزان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که حل این مشکلات چندان سخت نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: شرمنده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هستیم از این جهت که انواع و اقسام فساد، انحراف، خلاف و گناه در جامعه رواج دارد و باید توجه داشته باشیم که فساد مالی، اداری، اخلاقی و آسیب های اجتماعی مختلف شایسته یک جامعه انقلابی نیست.

وی ادامه داد: شهدا به امید دین داری مردم و حاکمیت احکام اسلام در جامعه همه هستی خود را فدا کردند اما در بسیاری از موارد ما دچار کاستی هستیم و این نشان دهنده این است که بر سر عهد و پیمان خود با شهدا نمانده و راه آن ها را ادامه ندادیم و در برخی موارد کم کاری کرده ایم که این مایه شرمندگی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به دعای ماه شعبان " اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ" اظهار کرد: خدایا اگر تاکنون و این روزهایی که از ماه شعبان گذشته ما را نیامرزیده ای در این روز های باقیمانده ما را ببخش و مورد آمرزش قرار بده اما باید توجه داشته باشیم که برای استجابت دعا باید کار کرد و تنها دعا و نشستن در خانه کفایت نمی کند و یکی از راه های قبولی دعا این است که انسان در عمل هم به دنبال دعای خود باشد و تلاش کند تا خداوند به تلاش های او ثمر عطا کند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم گناهان ما آمرزیده و حال ما احسن الحال شود و تغییر را در وجود خود و جامعه احساس کنیم باید برای رسیدن به این جهت برنامه ریزی و تلاش داشته باشیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: در آستانه ماه‌ مبارک رمضان قرار داریم و باید نهایت استفاده را از این فرصت معنوی داشته باشیم و با انجام عبادات و نماز ها و وظایفی که برای ما در ماه رمضان تعریف شده، پیوند خود را با پروردگار خویش تقویت کرده و به دنبال این باشیم که از معارف اسلامی فهم بهتر و بیشتری داشته و به آن عمل کنیم تا با اینکار بتوانیم حال بهتری را کسب و به دنبال رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: همه ما در هر مکان و جایگاهی که قرار داریم باید از فرصت خود برای خدمت به مردم استفاده کنیم زیرا خدمت به خلق خدا مایه خشنودی ائمه(ع) و در راس آن ها پیامبر گرامی اسلام(ص) است که خشنودی این بزرگواران مایه خشنودی خداوند خواهد بود و باید هر کسی از هر کجایی و به هر قدر که دستش می رسد از هر فرصتی که می تواند برای خدمت به مردم استفاده کند خصوصا در شرایط کنونی که مردم مشکلات معیشتی زیادی دارند و در آستانه ماه مهمانی خدا هستیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال ایجاد تحول در جامعه هستیم و می خواهیم حال جامعه به احسن الحال تبدیل شود باید از همه فرصت ها استفاده کنیم که در عرصه اجتماعی یکی از فرصت های مهم پیش رو در سال ۱۴۰۰ فرصت انتخابات است که باید خود و دیگران را به حضور پر شور در انتخابات دعوت کنیم زیرا انتخابات مایه اعتبار و تقویت نظام و انقلاب ما خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان بیان داشت: نکته قابل توجه این است که انتخاب ما بر اساس تجربه، تخصص و تعهد افراد و فارغ از مسائل قومی، قبیله ای، فامیلی و طایفه ای باشد تا فرد اصلح و شایسته را برای مسئولیت ریاست جمهوری و شورای شهر انتخاب کنیم و با انتخاب دولت جوان انقلابی به خوب شدن حال جامعه امید داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: در این ایام استاندار و مسئولان اجرایی در جلساتی گزارش هایی را از فعالیت های انجام گرفته یا در حال انجام در استان ارائه نمودند که حجم بالایی را در بر دارد و توجه دولت، مجلس و افزایش بودجه استان به بیش از ۲ برابر از جمله مهمترین‌کار های صورت گرفته است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با مهم برشمردن سرمایه گذاری برای انجام‌ پروژه های بزرگ زیربنایی استانی و ملی، گفت: باید تاخیر ها را جبران و در کنار این پروژه های عظیم برای حل مشکلات فوری و روزمره مردم اقدامات عاجلی صورت دهیم.

وی بیان داشت: در این مدت مسئولان نظامی امنیتی و انتظامی هم از عملکرد خود در سال‌گذشته گزارشاتی ارائه کردند که با توجه به تلاش دشمن برای ایجاد ناامنی در استان نیرو های ما کارنامه پرافتخاری را دارا هستند و این سطح از امنیت در استان قابل قبول و جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه زاهدان گفت: همواره درخواست داشتیم که با تلاش و هوشیاری بیشتر برای کاهش برخی آسیب های اجتماعی خصوصا برخی احساس نگرانی از ناامنی‌ها که جه بسا کار دشمن باشد تلاش و برنامه ریزی صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: دستگاه های نظارتی نیز عملکرد مناسبی در سال گذشته از خود ارائه نمودند ولی از برخی کم کاری ها که موجب شده برخی اعتبارات استان در فضاهایی که دچار مشکل هستیم هزینه نشود و برگشت داده شود گلایه داشتند و انتظار این است که در سال۱۴۰۰ تلاش بیشتری داشته باشند خصوصا با نامگذاری سال به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تلاش شود حفظ سلامت دستگاه ها و تقویت آن ها صورت‌گیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: به طور مکرر عرض کرده ام که باید برای پیشگیری از فساد و انحراف تلاش شود تا فساد ها گسترش نیابد و اگر گسترش پیدا کرد به شدت برخورد صورت‌گیرد و سپس اطلاع رسانی شود تا درس عبرتی برای متخلفین و مایه امیدواری مردم باشد.

آیت الله محامی ضمن تشکر از مسئولینی که به خوبی به وظایف خود عمل کردند از برخی مسئولان نالایق نیز گلایه کرد و گفت: در طول سال گذشته دستگاه های مسئول تعلیم‌ و تربیت از جمله آموزش پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه مقامات خوبی کسب کردند که جا دارد از تلاش های آنها تشکر کنیم و برای ارائه خدمات بیشتر و ارتقاء علمی و فرهنگی تلاش کنیم که اینها در کنار رشد اقتصادی دو رکن اصلی تامین امنیت پایدار در سطح جامعه هستند.

وی گفت: نزدیک انتخابات هستیم و مجددا درگیر بحث های جنجالی مذاکرات بی فرجام برجام که سال هاست ما را سرگرم این مذاکرات کردند و چیزی دستگیرمان نشده و همواره هشدار های مقام معظم رهبری کمتر مورد توجه قرار گرفته است و با نزدیک شدن به ایام انتخابات این موج دوباره شروع شده و باید بدانیم طبق گفته مقام معظم رهبری هیچ امیدی به دشمن نیست و دشمن از سر دوستی با ما در نخواهد آمد و برای ما دل نمی سوزاند و ما باید به دنبال توانمندی داخلی و ارتباط با همه دولت های عالم باشیم و تنها در گفتگو با مستکبران منحصر نباشیم.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: این روزها بحث تفاهمنامه با چین جزء مباحث داغ جامعه است که این در عالم بین الملل و روابط خارجی چیز جدیدی نیست و کشور های دیگر هم چنین تفاهمنامه هایی دارند که البته ما باید چنین ارتباطاتی با دیگر کشور ها هم داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان گفت: گرچه مفاد این تفاهمنامه علنی نشده اما اجرای مفاد آن نیازمند قراردادهایی است که باید علنی شود و به تصویب مجلس برسد و همین که می‌بینیم دشمنان ما عصبانی شده و به تکاپو افتاده اند و با تبلیغات فراوان در حال خرابکاری در این حوزه هستند امیدوار کننده است که قدم مثبتی در جهت مصالح جامعه اسلامی برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار