نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اصلی حمل و نقل استان ناشی از فعالیت سنتی، فقدان شناخت بازار، نداشتن برنامه و توجه نکردن به صادرات و واردات است.
کد خبر: ۹۵۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 10 April 2021

 

به گزارش تابناک قزوین، لطف الله سیاهکالی مرادی روز شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کامیون داران و تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان حمل و نقل استان، افزود: حمل و نقل هوشمند و فناورانه تنها فعالیت رو به توسعه در کشور و جهان بوده و سرمایه گذاری در این بخش دارای توجیه اقتصادی است.

وی افزود: در آینده نزدیک شاهد از بین رفتن بسیاری از مشاغل خواهیم بود و حمل و نقل کالا هم در صورت به روز نشدن و تداوم فعالیت سنتی همانند بخش مسافر از چرخه رقابت خارج خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از استفاده نکردن تجار و بازرگانان از ناوگان ایرانی برای صادرات و واردات به رغم وجود قانون اخذ عوارض از ناوگان خارجی ابراز تاسف کرد و ریشه این مشکلات را در نبود مدیریت درست و نداشتن درک صحیح از بازار در شرایطی دانست که کشور دارایی مزیت ها و ظرفیت های زیادی در بخش تولید و صادرات است.

عضو کمیسیون ماده ۱۲ رفع موانع تولید مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل کارگروهی به منظور هوشمندسازی حمل و نقل استان به ویژه پایانه باربری استان توسط انجمن صنفی کامیون داران موافق است و پیگیری موضوع لاستیک، بیمه تامین اجتماعی رانندگان و اجرای شیوه نامه نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخصوص صنایع و شرکت های تولیدی متخلف را از طریق ریاست این سازمان در اولویت کاری خود قرار می دهد.

وی تاکید کرد: در صورتی که این شیوه نامه دارای ضعف باشد پیگیری لازم جهت اصلاح آن را انجام خواهد داد.

سیاهکالی از انجمن صنفی کامیون داران استان درخواست کرد: در اسرع وقت نسبت به تهیه و ارسال چارت پیشنهادی نحوه نظارت بر تخلفات حمل و نقلی کارخانجات تولیدی استان اقدام نمایند.

وی بابت پیگیری تشکیل این جلسه فنی تشکر کرد و بر تدوام این جلسات در قالب کارگروهی تخصصی تاکید نمود و وعده پیگیری و رسیدگی به موارد مطرح شده را در اسرع وقت داد.

دلالی و نبود نظارت مهمترین مشکل حمل و نقل استان قزوین است

نماینده قانونی کامیون داران استان قزوین نیز در این جلسه، مهمترین مشکلات حمل و نقل استان قزوین را دلالی در کارخانجات تولیدی و شرکت ها و نبود نظارت دانست و گفت: رقابت ناسالم و رعایت نکردن قوانین و مقررات حاکم بر حمل و نقل توسط کارخانجات تولیدی، ارسال بار بدون بارنامه، وجود نداشتن ساز و کار نظارتی موثر و نبود ضمانت اجرایی درباره مصوبات و تصمیمات از جمله مشکلات این حوزه است.

سید جلال موسوی افزود: همچنین فقدان برخورد بازدارنده با تخلف حمل و نقلی صنایع، کارخانجات و شرکت ها و نبود نظارت بر عرضه، قیمت و کیفیت اقلام مورد نیاز ناوگان کامیون از قبیل روغن، لاستیک و قطعات، کمبود امکانات رفاهی و زیر ساخت مورد نیاز کامیون داران و رانندگان از قبیل توقفگاه، بار انداز و استراحت گاه در مبادی ورودی شهر از دیگر مشکلات فعالان این بخش محسوب می شود.

وی ادامه داد: پیگیری شورای ترافیک جهت اعمال محدودیت های ترافیکی قبل از تدارک امکانات مورد نیاز، استفاده نکردن از ظرفیت فنی و تخصصی تشکلات حمل و نقل در شوراها و کمیسیون های تخصصی حمل و نقل استان، فقدان هماهنگی و همکاری لازم دستگاه های متولی به ویژه گمرک، صمت و مدیریت شهری با دستگاه های تخصصی و تشکلات حمل و نقلی و بهره مندی افراد غیر فعال در حمل و نقل عمومی از یارانه های دولتی بیمه و سوخت در حمل و نقل شهری، دخالت دستگاه های غیر تخصصی و حمل و نقل شهری در امور مربوط به حمل و نقل جاده ای از دیگر مشکلات اصلی حمل و نقل استان است.

موسوی افزود: تخصیص نیافتن ارز دولتی به لاستیک، بهره مند نشدن رانندگان جدید از یارانه بیمه تامین اجتماعی، فرسودگی ناوگان، نبود توازن بین عرضه و تقاضا به واسطه نوسازی نشدن ناوگان و خارج نشدن ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومی، کافی نبودن امکانات و امنیت در مرزهای کشور، رسیدگی نامناسب به مشکلات ناوگان فعال در حمل و نقل بین المللی توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی و کنسول گری در کشور های دیگر، متوازن نبودن افزایش کرایه حمل و نقل با تورم، فقدان توجه به حقوق قانونی کامیون داران و رانندگان قبل از ایجاد نارضایتی جزء مشکلات سراسری است که باید در مرکز پیگیری شود.

نماینده قانونی کامیون داران استان قزوین با اشاره به مزیت های منحصر به فرد استان، افزود: حضور مدیران توانمند بومی در راس هرم مدیریتی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، تعاون و تامین اجتماعی استان، ساختار مندی و بلوغ تشکیلاتی صنوف حمل و نقل استان و حضور افراد توانمند، متخصص و دارای مسئولیت کشوری در جمع هیات مدیره های تشکلات کارگری، کارفرمایی و تعاون استان جزء مزیت های منحصر به فرد استان است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنیم کارگروه ویژه حمل و نقل با حضور دستگاه های متولی با محوریت تشکلات تخصصی حمل و نقل به منظور استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت جهت دسته بندی و رسیدگی فنی به موضوعات و برنامه ریزی جهت حل مشکلات قبل از بحرانی شدن تشکیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار