مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت محصول گندم ، کلزا و جو از سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 10 April 2021

خلیل منعیات  اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان به کشت گندم، چهارهزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو و یکهزار و ۲ هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص یافت.
وی افزود: با ورود به موقع کمباین‌ها و شرایط جوی مناسب کار برداشت گندم، جو و کلزا از هفته جاری در زمین های کشاورزی شادگان آغاز شد.

منیعات به فعالیت ۴۰ دستگاه کمباین در زمین‌های کشاورزی شادگان به منظور برداشت محصول اشاره کرد و گفت: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول تعداد کمباین‌ها در این شهرستان به ۱۴۰ دستگاه افزایش می باید.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: با توجه به اینکه کمباین‌ها مهاجر و غیر بومی هستند از رانندگان آنها تست پی سی آر گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن تست اجازه فعالیت خواهند شد.

وی افزود:چهار مرکز خرید محصولات پاییزه در دهستان‌های دارخوین، عبودی، آبشار و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.
آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده ‌است، گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی این منطقه به شمار می روند.
وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را به مناطق مهم اقتصادی استان خوزستان تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار