نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هنر پس از انقلاب اسلامی، تجلّی یافته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملّتی است که هنر را مانند سلاحی بُرّنده در پایداری و پاسداری از آرمان هایشان پذیرفته اند و هنرمندان با خلق آثار بدیع آنچه را که افراد عادی از درک آن عاجز بوده‌اند، قابل فهم می کنند.
کد خبر: ۹۵۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 11 April 2021

 به گزارش تابناک تبریز،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هنر پس از انقلاب اسلامی، تجلّی یافته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملّتی است که هنر را مانند سلاحی بُرّنده در پایداری و پاسداری از آرمان هایشان پذیرفته اند و هنرمندان با خلق آثار بدیع آنچه را که افراد عادی از درک آن عاجز بوده‌اند، قابل فهم می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با هنرمندان استان به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: جمله‌ی «هنر، دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌هاست» تعریف زلالی از هنر است که تمام زوایای این حقیقت عمیق و گسترده در جامعه را شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه هنر به معنای ادراک زندگی است، افزود: هنر در واقع انتقال عواطف و احساسات هنرمند به مخاطبان است و هنرمندان زبردست قادر هستند عواطف و تجربیات خود را به واسطه‌ی هنر به صورت آشکار ارائه دهند تا متفکران با استفاده از این آثار اندیشه آفرینی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ اندیشه ای بدون هنر ماندگار نیست، گفت: متفکران می اندیشند و هنرمندان آن اندیشه را می سازند و هنرمندان متعهد، با شناخت جایگاه والای خویش می توانند هنر را تواناترین و زیباترین وسیله‌ی هدایت ملت ها به سوی عدالت خواهی، آزادی و خداجویی برگزینند.

 

وی خاطرنشان کرد: اثر هنری، باید در چشمه‌ی حقیقت غوطه ور شده و پاسخگوی مقتضیات زندگی باشد تا مورد توجه و عنایت مردم واقع شود و اثری که صادق است و تلخ و شیرینی زندگی را با مردم در میان می گذارد، صمیمانه می تواند با مردم در ارتباط باشد و زمینه های رشد و هدایت آنان را نمایان کند.

 

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید تلاش بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر صورت گیرد، تاکید کرد: امروز یکی از علل موفقیت جامعه‌ی اسلامی، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و هنری است.

 

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، در این دیدار دو کتاب «مجتبی نام همه مردان ماست» و «فیلم مستند شکل گرای غیرکلامی» از تولیدات حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی و تعدادی از هنرمندان استان رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :