در آستانه ماه مبارک رمضان؛
در وضع فعلی حقیقتاً گذران زندگی برای بخش قابل توجهی از مردم بسیار سخت شده و این در حالی است که ملت کماکان وعده می شنوند و بس و آن طور که باید و شاید در مسیر گشایش معیشتی آن ها گام های جدی برداشته نشده است.
کد خبر: ۹۵۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶ 12 April 2021

به گزارش تابناک قم، در حالی که چند روزی بیشتر تا آغاز ماه ضیافت الهی باقی نمانده، به تازگی خبری در برخی رسانه ها منتشر شده مبنی بر این که تنها طی همین سه هفته از شروع سال جدید، برخی از کالاهای اساسی و پرمصرف مردم حتی بیشتر از پیش بینی بانک مرکزی افزایش قیمت داشته اند و این سخن یعنی آن که در همین طلیعه ی سال، شاهد تورمی فراتر از انتظار هستیم و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

این در حالی است که در آستانه ماه مبارک رمضان دست کم انتظار می رفت دولت نگذارد پس از رشد تورمی چندین باره و افسار گسیخته در سال ۹۹، در ابتدای سال جدید، شاهد چنین وضع آشفته و نااُمیدکننده ای باشیم.

به هر صورت آحاد مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه انتظار دارند اگر مسئولان اقدام عاجلی برای گشایش اقتصادی انجام نمی دهند، حداقل جلوی گرانی های رو به تصاعد – آن هم در بازه های زمانی نسبتاً کوتاه- را بگیرند نه این که با کم توجهی و یا بی خیالی، صرفاً همچنان وعده و شعار بدهند و روز به روز به جهت سوء مدیریت و عدم نظارت آن ها، سفره ی مردم به خصوص طیف های مستند و فقیر در عمل کوچک تر از قبل شود.

به خصوص در شرایطی که هنوز تاریخ مشخصی برای پایان کرونا قابل تصور نیست باید چه دولت، چه مجلس و چه حتی قوه قضاییه در سایه همفکری و همدلی و عزم ملی، بستر و زمینه ای فراهم کنند که فشار معیشتی کمتری به اقشار ضعیف و متوسط جامعه وارد آید.

در وضع فعلی حقیقتاً گذران زندگی برای بخش قابل توجهی از مردم بسیار سخت شده و این در حالی است که ملت کماکان وعده می شنوند و بس و آن طور که باید و شاید در مسیر گشایش معیشتی آن ها گام های جدی برداشته نشده است.

البته مسلماً مردم پرمهر و کریم ایران اسلامی در همین شرایط اقتصادی از توجه به اقشار محروم و کم بضاعت غافل نیستند، کما این که همین حالا نیز بخش اعظم رزمایش کمک و همدلی مؤمنانه به همت همین مردم صورت می گیرد اما این سخن به معنای نادیده انگاشتن رسالت مسئولان در کنترل اوضاع و تسریع در امر خدمت رسانی به مردم نیست.

تاکنون بارها مسئولان رده بالای دولت به صراحت بیان داشته اند که دولت تدبیر و اُمید از طبقات ضعیف جامعه در شرایط کنونی حمایت می کند اما به راستی چه حمایتی مهم تر از این که جلوی گرانی های افسارگسیخته در وهله نخست گرفته شود و گرنه شکی نیست که به صرف واریز مبالغ ناچیزی به عنوان یارانه های معیشتی گره گشایی قابل توجهی از مشکلات ضُعفا و اقشار محروم جامعه صورت نمی گیرد که اگر می گرفت وضع چنین نبود که هست !

الغرض آنکه در راستای پشتیبانی و حمایت حداقلی از مردم در ماه مبارک رمضان، امید است که مسئولان کمی بیشتر به فکر اقشار مستضعف و کم درآمد باشند و نگذارند که در شرایط سخت کنونی، زندگی برای آن ها با صعوبت بیشتری طی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار