رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به اینکه نیروی انتظامی هم مورد شکایت مردم واقع می شود شایسته است نسبت به راه اندازی شعبه طلایه داران صلح و سازش با عضویت پنج نفر از کارکنان این سازمان اقدام شود.
کد خبر: ۹۵۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 12 April 2021

 

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز دوشنبه در نشست مشترک قضایی- انتظامی استان قزوین،افزود: در صورت راه اندازی این شعبه، هر شخصی که از کادر نیروی انتظامی شکایتی دارد قبل از ارسال به مراجع قضائی در این شعب نسبت به ایجاد سازش میان آنها اقدام خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به کمبودها و محدودیت های این نیرو، ادامه داد: هیچ گاه کمبودها نباید ما را از انجام وظایف بازدارد و نباید ناتوانی را باور داشته باشیم ، اگرچه در مسیر اجرای وظایف باید پیگیر کمبودها باشیم تا تامین شوند.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان ضابط، وظایفی را برعهده دارد که با تکیه بر پشتکار نیروی خدوم انتظامی در حال انجام است و دستگاه قضا قطعا جهت اجرای بهتر آن مساعدت لازم را خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در خصوص اموال مکشوفه توسط نیروی انتظامی از جمله وسائط نقلیه موتوری، اظهار داشت: در این خصوص با ستاد اجرایی فرمان امام مذاکره صورت گرفته است و مقدمات لازم جهت فروش وسائط نقلیه فاقد مالک و مجهول المالک از سوی این ستاد فراهم می شود.

وی در خصوص درخواست اعطای زمان بیشتر جهت کشف مدارک و بررسی موضوعات پرونده مطابق دستور قضایی از سوی نیروی انتظامی، گفت: با توجه به دستورالعمل رییس قوه قضائیه مبنی بر کاهش اطاله دادرسی در پرونده ها، دستگاه قضایی نیز با معذوریت هایی مواجه است و نمی توان زمان ارائه گزارش از سوی ضابط را بیشتر از این افزایش داد، چرا که در صورت انجام این امر شاهد اطاله دادرسی خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به لزوم اعمال دقت مضاعف در اجرای خدمات قضایی از قبیل ابلاغ و اجرا تصریح کرد: این امور نیز مانند سایر وظایف نیروی انتظامی باید با دقت صورت گیرد، کما اینکه با توسعه ابلاغ الکترونیک بخش عمده ای از وظایف ابلاغ نیروی انتظامی کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار