ییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۱۱۱ پروانه فعالیت در بخش کشاورزی و رشته‌های وابسته مانند تولیدات گلخانه‌ای، پرورش قارچ و دامداری سال ۹۹ صادر شد.
کد خبر: ۹۵۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 12 April 2021
 
۱۱۱ پروانه فعالیت کشاورزی سال ۹۹ در شاهرود صادر شد

 

به گزارش تابناک سمنان ابراهیم باقری افزود : این مجوزها در راستای اجرای  تبصره یک و چهار انجام شد.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح  کاداستر در توسعه  بخش کشاورزی  موثر است ،ادامه داد: ۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان دراین طرح ثبت شد که ۴۳ هزار هکتار از این اراضی در سال ۹۷ و ۹۸ به ثبت رسید و ثبت ۲۰ هزار هکتار باقیمانده نیز پارسال انجام شد.

باقری، تسریع در اجرای  طرح کاداستر را از سوی اداره ثبت اسناد و املاک استان سمنان و شهرستان شاهرود خواستار شد و افزود: با اجرای این طرح هزینه و اتلاف وقت زیادی از کشاورزان کاسته می شود.

رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: کاداستر  در نظارت  بر زمین هایی که دولت برای تولید در اختیار سرمایه گذاران  قرار داده موثر است و موجب  جلوگیری از انحراف طرح ها می‌شود.

 باقری تاکید کرد: پارسال ۲۸ مورد واگذاری طرح های کشاورزی در ۱۸۵ هکتار و واگذاری پنج طرح غیرکشاورزی در ۹۳ هکتار انجام شد.

وی با بیان  اینکه برای اجرای طرح ها  به شرط تامین آب واگذاری  زمین انجام ‌می شود ، ادامه داد: در برخی موارد سرمایه گذار با ارایه تعهد محضری برای تامین آب مورد نیاز به ادامه کار خود می تواند مشغول شود.

به گفته وی ،اراضی که قبل از شهریور ۱۳۸۹ قرارداد فروش منعقد کردند اسناد آنها توسط دولت به صورت قطعی صادر شده است که پارسال ۲۰ مورد سند قطعی در ۱۴۷ هکتار ثبت شد.

وی با بیان اینکه  ۹۰ درصد اراضی کشاورزی کشور توسط خرده مالکان اداره می شود، تاکید کرد: برای حفظ ۱۰ درصد باقیمانده کشاورزی بزرگ برنامه ریزی شده است که بیشتر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و کوچک شدن زمین ها هدفگذاری شده است.

حدود ۴۰ هزار هکتار از زمین های شهرستان شاهرود هر سال زیر کشت می‌رود .

۳۲ درصد باغ های استان سمنان معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان شاهرود واقع است و سالانه در این شهرستان حدود ۸۰ هزار تن زردآلو و ۱۳۰ هزار تن انگور تولید می شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار