به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود و تمامی ایستگاه‌های این ناوگان به استقبال ماه رمضان رفت.
کد خبر: ۹۵۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 13 April 2021

 

به گزارش تابناک تهران از اعلام روز سه شنبه معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ایستگاه‌های منتخب مترو تهران با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی میزبان مسافران روزه دار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در این باره گفت: این معاونت به منظور ایجاد فضای معنوی و متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و هم‌چنین با هدف ارتقای سطح آگاهی مسافران مترو با مفاهیم متعالی قرآنی برنامه‌های متنوعی را در سطح ایستگاه‌های متروی تهران برگزار می‌کند.

سید مجتبی تقوی نژاد افزود: ایستگاه‌های مترو با ایجاد فضاسازی بصری متناسب با این ایام به پیشواز ماه مبارک رمضان می‌رود، به همین منظور با طراحی و نصب کتیبه‌های بزرگ فرهنگی در ایستگاه‌های منتخب با عنوان قرآن، کتاب زندگی شامل طرح‌های گرافیکی با مضمون و محتوای پیام‌های قرآنی و فرهنگی و در هفت طرح متنوع در معرض نگاه مسافران قرار می‌گیرد، همچنین گذرگاه‌های فرهنگی ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، دروازه شمیران، فردوسی و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) محل اکران نمایشگاه‌های پوستر نمایشگاه قرآنی و جشنواره قرآنی شامل طرح‌های گرافیکی و جمله‌های قرآنی و کوتاه فرهنگی است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ادامه با اشاره به تولیدات سمعی و بصری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان کلیپ‌های ویژه این ماه از کلیه نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو و فضای مجازی پخش می‌شود که شامل دعای روزهای ماه مبارک، احادیث و روایات قرآنی، فتوکلیپ سی تدبر، سی تلنگر و حکمت علوی است. هم‌چنین در قالب پادکست چهار ویژه برنامه رادیویی با عنوان خودسازی با موضوع آداب مخصوص ماه مبارک رمضان، بخشش ویژه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، شب‌های قدر و روزهای پایانی ماه مبارک و عید سعید فطر از رادیو مترو پخش می‌شود.

تقوی‌نژاد گفت: با همکاری مرکز فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه قم و با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و مذهبی مسافران مترو پایگاه مشاوره "نسیم بهشت" در ۱۰ ایستگاه منتخب برگزار می‌شود. مسافران شهر زیرزمینی از ۳۰ فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، تجریش، ارم سبز، دروازه شمیران، دروازه دولت، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، تئاتر شهر، بریانک، میدان جهاد و میدان آزادی جهت دریافت مشاوره می‌توانند به کارشناسان مذهبی مستقر در ایستگاه‌های یاد شده مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار