کارگروه شناسایی چالش‌ها و رفع موانع تولید در کیش به منظور گام نهادن در مسیر تحقق شعار سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" تشکیل شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 13 April 2021

 

به گزارش تابناک جزیره از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، این کارگروه در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درخصوص بازشناسایی موانع پیش رو در عرصه تولید و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان در شعار امسال با عنوان" تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها" تشکیل شده است.

در این راستا، جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش طی حکمی، معراج نادری فصیح را به سمت دبیرکارگروه شناسایی چالش ها و رفع موانع تولید در این جزیره منصوب کرد.

آهنگران در حکم نادری فصیح آورده است: این رویکرد فرصت مغتنمی برای مناطق آزاد کشور است تا بتوان با تجارب ارزنده و استفاده از ظرفیت های تشکل های صنفی و مردمی ضمن شناسایی چالش ها ، راه کارهای اجرایی را برای رفع موانع تولید تبیین کرد.

در ادامه حکم آمده است: انتظار می رود جزیره کیش به دلیل قدمت و حضور موثر انجمن های صنفی و مدنی در این زمینه پیشرو باشد و تشکیل کارگروهی با ترکیب حوزه های درون سازمانی و سمن های فعال منطقه و صاحبنظران برون سازمانی ضروری است.

نادری فصیح طبق این حکم موظف شده در اولین گام اعضای این کمیته را جهت صدور احکام معرفی کند.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۴۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این جزیره فعال است و دراین واحدها پنج هزارو ۵۶۷ نفر مشغول به کارهستند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار