رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش البرزگفت: توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در بستر شبکه شاد مدارس این استان ارائه می شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 15 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» رضا طارمی با اشاره به اینکه توصیه های تغذیه ای توسط مراقبین سلامت مدارس البرز برای دانش آموزان، والدین و فرهنگیان درشبکه شاد بارگذاری می شود، گفت: باتوجه به شرایط کرونایی جامعه وماه مبارک رمضان، لازم است روزه داران با داشتن تغذیه صحیح در این دوران، سیستم ایمنی بدن خود را جهت پیشگیری از ابتلای احتمالی به این بیماری بالا ببرند.

وی بیان داشت: تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان مانند سایر اوقات به معنی رعایت ۲ اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی است و باید با استفاده کافی از گروه‌های اصلی غذایی از کم خوری و پرخوری در این ایام جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه این توصیه ها به منظور بالابردن سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونایی ارائه می شود، خاطرنشان کرد: بهتر است هنگام پخت غذاهای مصرفی در وعده افطار و سحر از روش‌های بخارپز و آب‌پز به جای سرخ کردن استفاده شود.

طارمی ادامه داد: خانواده ها به تغذیه فرزندانشان که برای نخستین بار به عرصه فریضه روزه داری ورود کرده اند، توجه ویژه کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در وعده سحری غذاهای مقوی مانند تخم مرغ و خرما مصرف کنند تا طی روز احساس گرسنگی نکنند.

وی اضافه کرد: نوجوانان در سحری میوه های آبدار مانند هندوانه و سبزیجات از جمله کاهو مصرف کنند تا طی روز دچار تشنگی نشوند.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش البرز به دانش آموزان روزه دار به خصوص روزه اولی ها توصیه کرد که بین وعدهای افطار تا سحر به تدریج، آب به مقدار کافی بنوشند وسعی نکنند آب فراوانی را در سحر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه غذا خوردن سریع و با عجله، سبب اختلال در سیستم گوارشی می شود،افزود: روزه داران با فرصت کافی و با آرامش سحری را میل کنند.

طارمی از والدین درخواست کرد: خواب فرزندان به خصوص روزه اولی ها را طوری تنظیم کنند تا سحری بیدار شوند و همچنین وقت کافی برای صرف این وعده غذایی داشته باشند.

وی گفت: روزه داران باید درافطار و سحر از تمام گروه های غذایی مانند لبنیات، میوه ها و سبزی، نان ها و غلات سبوسدار، گوشت ها وپروتئین ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این توصیه ها در قالب عکس نوشته، پیام نوشتاری، فیلم کوتاه و برشور تهیه و در شبکه شاد کانال معاونت تربیت بدنی و سلامت بارگذاری می شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار