رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: در ایستگاه اول تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهرها در هیات های اجرایی، صلاحیت بیش از ۹۳ درصد داوطلبان تایید شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 15 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، محمد ابراهیم زارعی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی صلاحیت ۷۲ داوطلب در ۳۲ شهر و ۱۰ شهرستان کردستان را تایید نکرده اند، اظهار داشت: مقدمات قانونی انتخابات ششمین دوره شورا‌های شهر‌ها در کردستان، با حضور یک هزار و ۴۷ نفر شامل ۹۲۲ مرد و ۱۲۵ زن در جریان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: بیشترین شمار رد صلاحیت‌ها در شهر‌های شهرستان مریوان ثبت شده و ۱۷ نفر از ۱۴۱ داوطلب معادل ۱۲ درصد داوطلبان ثبت نام شده این شهرستان، رد صلاحیت شده‌اند.

زارعی با بیان اینکه در دیواندره، صلاحیت تنها یک داوطلب از ۸۸ داوطلب شهر‌های این شهرستان تایید نشده است، افزود: بعد از مریوان، در شهر‌های شهرستان سقز ۱۵ داوطلب و در شهر‌های شهرستان قروه هم ۱۱ داوطلب نتوانسته‌اند از نظر هیات‌های اجرایی صلاحیت حضور در رقابت‌های انتخابات ششمین دوره شورا‌های شهر‌های خود را کسب کنند.

وی تاکید کرد: صلاحیت داوطلبان بر اساس مستندات قانونی اعلام شده از سوی مراجع قانونی تایید و یا رد شده است.

زارعی یادآور شد: در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهرها، صلاحیت ۶ داوطلب در شهر‌های شهرستان سنندج، ۶ داوطلب شهر‌های شهرستان کامیاران، پنج داوطلب در شهر‌های شهرستان بیجار، پنج داوطلب شهر‌های شهرستان بانه، چهار داوطلب شهر‌های شهرستان سروآباد و ۲ داوطلب شهر‌های شهرستان دهگلان تایید نشده است.

رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده چنانچه به اظهارنظر هیات‌های اجرایی انتقاد و یا اعتراضی دارند می‌توانند شکایت خود را به هیات‌های نظارت برای رسیدگی بیشتر ارسال کنند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، انتخابات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار