در بازدید میدانی استاندار مطرح شد
کلانتری : ضعف مدیریت باعث شده تا این مجتمع دچار مشکلات مالی و با تعطیلی روبرو شود.
کد خبر: ۹۵۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵ 16 April 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مجتمع تولیدی سپید مرغ یاسوج گفت: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری به ‌نام سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی نامگذاری شده و ما وظیفه داریم در راستای تحقق این شعار که باعث رونق تولید، توسعه و شکوفایی می‌شود تلاش کنیم.

وی در ادامه به مشکلات کشتارگاه سپید مرغ یاسوج گریزی زد و گفت: راه‌اندازی و احداث مجتمعی با چنین ظرفیتی کار بزرگی است، اما ضعف مدیریت باعث شده تا این مجتمع دچار مشکلات مالی و با تعطیلی روبرو شود.

کلانتری بر حمایت از تولیدکننده‌گان تأکید کرد و گفت: افراد با انگیزه تولید و اشتغال اقدام به راه‌اندازی فعالیت می‌کنند و گاه تجریه و دانش کافی برای مدیریت ندارند، که باید به این افراد مشاوره داده شود و دست آنها را گرفت.

وی در ادامه خواستار همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی شد و گفت: هدف همه ما خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی است، و تا جایی‌که قانون اجازه بدهد باید به مردم و سرمایه‌گذاران کمک شود.


کلانتری با اشاره به اینکه امسال به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است، گفت: وظیفه همه دستگاه های اجرایی و نظام بانکی است که از سرمایه گذاران حمایت کرده و هرگونه پشتیبانی که لازم دارند را انجام دهند و موانع پیش روی این واحدها را برطرف کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۳ کشتارگاه صنعتی مرغ در استان، افزود: این واحدها نقش مهمی در کشتار و بسته بندی مرغ مورد نیاز استان دارند و همچنین موجب اشتغال مستقیم و غیر مستقیم به واسطه عوامل توزیع می شوند.

کلانتری عنوان کرد: به منظور تصمیم گیری دقیق تر و سریع تر و با هدف کمک به واحدهای تولیدی بنا را بر این گذاشتیم که کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید را تا جایی که امکان داشته باشد در خود واحدها برگزار کرده و مدیران از نزدیک ظرفیت ها و مشکلات این واحد ها را مشاهده کنند چرا که به طور قطع تصمیم های بهتری می گیرند و این موضوع امسال به طور ویژه در دستور کار تیم اقتصادی استان قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: در طول دو سال اخیر اقدامات خوبی در جهت احیای واحدهای راکد مرغداری در سطح استان انجام شده است و همچنان باید تلاش شود مابقی واحد های راکد مرغداری که امکان احیای آنها وجود دارد به چرخه تولید برگردند.


وی افزود: تا با این اقدام بخشی از کسری مرغ مورد نیاز استان توسط این واحدها تامین شود.

استاندار اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که بتوانیم مرغ مورد نیاز استان را از خود واحدهای تولیدی درون استان تامین کنیم.

کلانتری تصریح کرد: هدف از این کار برقراری تعادل عرضه و تقاضای مرغ در سطح بازار است.

سید حشمت الله صمیمی دوست نیز در این بازدید، اظهار داشت: آمادگی داریم که کارگروه های تخصصی با نظام بانکی، دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران برگزار کرده تا مشکلات اینگونه واحدها را به صورت ویژه بررسی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در قانون ظرفیت های خوبی در خصوص استمهال تسهیلات و بدهکاران نظام بانکی پیش بینی شده و در صورتی که سرمایه گذاران و مدیران واحدهای اقتصادی پای کار باشند می توان از این ظرفیت های قانونی در جهت رفع مشکلات این واحدها استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار