رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: تاکنون ۶۳ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در پاکدشت شناسایی و از خدمات بهزیستی بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳ 17 April 2021

 

محمود برزگر گفت: اوتیسم اختلال پیچیده و چند وجهی رشد و شکل‌گیری سیستم عصبی‌ است که تا پیش از سه سالگی بر روی فرد اثر گذاشته و پردازش اطلاعات و ادراک را مختل می‌کند که این امر بر شکل‌گیری تعامل اجتماعی، ارتباط‌گیری و رفتارهای انسانی اثر می‌گذارد.

وی این عارضه عصبی را شامل اختلال در تعاملات اجتماعی و مهارت‌های زبانی و ارتباطی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۶۳ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در پاکدشت شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۳ کودک در مرکز آموزشی حمایتی روزانه و مابقی از طریق حمایت‌های مددکاری از خدمات بهزیستی برخوردار می شوند.

این مقام بهزیستی تصریح کرد: خانواده ها با شناخت درست از مشکلات ارتباطی کودکان و تشخیص به هنگام اختلال اوتیسم می‌توانند در جهت رشد و تکامل این گروه از کودکان در مراکز حمایتی و آموزشی تحت نظارت بهزیستی اثرگذار باشند.

معاینه چشم ۸ هزار و ۱۰۰ کودک پاکدشتی از سوی بهزیستی

رئیس بهزیستی پاکدشت همچنین از معاینه چشم ۸ هزار و ۱۰۰ کودک در طول سال گذشته خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم و به دلیل شرایط خاص ناشی از کرونا سال گذشته این طرح از اول تیرماه در پاکدشت اجرا شد.

وی با بیان اینکه درمان به موقع از عارضه تنبلی پیشگیری می‌کند، اضافه کرد: درمان در سنین پایین موجب رفع مشکلات بینایی در بزرگسالی خواهد بود و از این بین کودکانی که به عمل جراحی و عینک نیاز داشته و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

ارائه خدمات بهزیستی پاکدشت به ۱۲۳ خانواده دارای فرزندان چندقلو

برزگر به ارائه خدمات به ۱۲۳ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۳ خانوار دارای فرزند سه قلو و ۱۱۰خانواده دارای فرزند دو قلو هستند که ماهانه براساس دستورالعمل جامع مالی سازمان بهزیستی، هزینه کمک معیشتی به آنها پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه این کمک هزینه‌معیشتی تا سن ۶ سالگی به کودکان پرداخت می‌شود، بیان داشت: این کمک‌ها شامل تامین هزینه شیر خشک، حق پرستاری، پرداخت کمک‌های موردی برحسب نیاز خانواده‌ها و ارائه سایر خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره به خانواده های یاد شده است.

برزگر ادامه داد: اگر هر یک از فرزندان نارس باشند و یا دوقلوهایی که از زوجین مبتلا به نازایی به دنیا آمده و نیازمندی آنان به تایید مددکار رسیده باشد، کمک هزینه معیشتی دریافت خواهند کرد.

رصد کرونا در مراکز شبانه روزی توانبخشی پاکدشت

وی همچنین به رصد فعالیت مراکز شبانه روزی بهزیستی از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اوج گیری کرونا، کنترل وضعیت سلامت افراد جامعه هدف به ویژه مقیمان نگهداری شده در مراکز شبانه روزی توانبخشی از جمله اولویت‌های اساسی در مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع آن در بین مددجویان است.

برزگر افزود: این رصد در ۳ مرکز شبانه روزی توانبخشی، ۱۱ کمپ بهبودی اقامتی، ۴ مرکز شبه خانواده صورت می‌گیرد.

رئیس بهزیستی پاکدشت به توزیع بسته های حمایتی در بین مددجویان بهزیستی توسط کارکنان مرکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در قالب طرح اکرام ایتام با تهیه ۱۵۰ بسته حمایتی شامل برنج، روغن، ماکارانی، رب گوجه فرنگی، عدس، سویا، چای، پنیر، ژل ضد عفونی، ویتامین سی، ماسک تهیه و توزیع شد.

برزگر اعلام داشت: این امر از ابتدای سال در دو نوبت با مشارکت کارکنان بهزیستی و خیرین صورت گرفت.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

۲۵ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانواده از خدمات بهزیستی پاکدشت برخوردارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار