بهرام درویشی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه برای کشت برنج مناسب نیست و خطر خشکسالی را در پی دارد.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 17 April 2021

بهرام درویشی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها مردم باید مصرف بهینه داشته باشند و در بخش کشاورزی بر این تاکید داریم در سطح استان کشت هرگونه برنج پر آفت صورت نگیرد.

وی افزود: بارش متوسط استان از ابتدای سال آبی یعنی از مهر ماه ۹۹، ۲۹۷ میلی لیتر بوده است که نسبت به سال ۹۸ کاهش ۲۵٪ نزولات آسمانی را داشتیم، کاهش رواناب ها، کاهش حجم سفره‌های آب زیرزمینی را در پی دارد و تاکید ما بر شرق استان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای افزود: استان کرمانشاه برای کشت برنج نامناسب است، زیرا تبخیر در استان ما بالاست و ما هم از ذخایرمان برداشت‌های بی رویه زیادی داشتیم. در استان‌های شمالی متوسط باران در گیلان ۹۴٠ میلی لیتر است و یا در مازندران ۶۵٠ میلی لیتر است.

این مسئول با بیان اینکه در استان برای هر هکتار ۲۴ هزار متر مکعب آب نیاز داریم، خاطر نشان کرد: در صورت نبود آب کافی مجبور می‌شویم سراغ روان آب‌ها و سفره‌های آب زیر زمینی، که اثرات بد زیست محیطی بر جای می‌گذارد، برویم.

درویشی تاکید کرد: باید بدانیم که آب متعلق به آیندگان است و ما باید جایگاه آب را بدانیم، طبق آمار و مستندات اگر مصرف بی رویه داشته باشیم دچار خشکسالی خواهیم شد. استان کرمانشاه برای کشت محصولات پر آب مخصوصا برنج مناسب نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار