رئیس هیئت هندبال استان فارس، شانس شیراز برای گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را که قرار است دی ماه امسال در ایران برگزار شود، زیاد نمی داند.
کد خبر: ۹۵۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 17 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: هفته گذشته اعلام شد که کنفدراسیون هندبال آسیا، میزبانی مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را به ایران واگذار کرده. خبری خوشحال کننده و در عین حال مبهم! اگر میزبانی مسابقات جوانان به دلیل شیوع کرونا از ایران گرفته شده، چطور برگزاری مسابقات بزرگسالان به همین کشور واگذار می شود؟

رئیس هیئت هندبال استان فارس در پاسخ به این پرسش به ایسنا گفت: مسابقات بزرگسالان آسیا در دی ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و انشالله تا آن زمان، شرایط در کل جهان عادی سازی خواهد شد. بنابراین نامه کتبی به ایران آمده و کشور ما به طور قطع، میزبان رقابت ها خواهد بود.

با توجه به منع شیراز از میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، حالا این انتظار در بین ورزش دوستان شیرازی شکل گرفته که میزبانی مسابقات قهرمانی بزرگسالان، به شیراز واگذار شود. اما رضا غلامشاهی چنین چیزی را هم چندان محتمل ندانست و گفت: شیراز یکی از گزینه هاست اما گزینه اصلی وزارت خانه، خود تهران است و ورزشگاه آزادی. البته شیراز و اصفهان هم در گزینه ها قرار دارند اما بعید است این میزبانی به شهری جز تهران واگذار شود.

این در حالیست که سالن ۶ هزارنفری شیراز، طبق آخرین وعده مسئولان قرار است در خردادماه افتتاح شود و اگر این افتتاح به معنی تکمیل این پروژه باشد، یعنی شهر شیراز مشکلی از بابت برگزاری این رقابت ها نخواهد داشت. علاوه بر این، شهر صدرا هم حالا دارای دو سالن بسیار مجهز است که توانایی میزبانی از مسابقات بین المللی را دارند.

رئیس هیئت هندبال فارس در این ارتباط گفت: به جز سالن دانشگاه آزاد صدرا که بیرون از شهر صدرا قرار دارد، سالن تازه تاسیسی که با مدیریت آقای ناظم الشریعه ساخته شده، واقعا فوق العاده است. امکاناتی که در این سالن وجود دارد، از سالن آزادی تهران هم بیشتر است. وی آی پی این سالن به مراتب بهتر از ورزشگاه آزادی است و همه چیزش آماده است. در هر رختکن، سونا و جکوزی قرار دارد. به جز این سالن، سالن ۶ هزار نفره هم اگر تکمیل شود شرایطی بهتر از سالن های صدرا خواهد داشت.

وی افزود : با وجود این سالن های خوبی که در شیراز داریم، اما مسابقات قهرمانی آسیا معمولا در تهران برگزار می شود و بعید است به شهرستان ها واگذار شود. حالا اگر اتفاق دیگری رخ داد و با برگزاری مسابقات در تهران موافقت نشد، شیراز و اصفهان هم گزینه های دیگری هستند که در این میان شانس شیراز بیش از اصفهان خواهد بود.

غلامشاهی در خصوص وضعیت تیم شهید شاملی کازرون که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند، نیز گفت: تمرینات این تیم آغاز شده و اواخر اردیبهشت ماه به شهر جده عربستان اعزام خواهند شد. این تیم هم چند مشکل اساسی از جمله سالن داشت که با رایزنی هایی که با اداره کل ورزش و جوانان استان داشتیم، این مشکل رفع شد. باید همین جا از حمایت های خوبی که آقایان حاجی زاده و سالاری انجام دادند هم تشکر کنیم. انشاله این حمایت ها ادامه دار باشد و شاهد موفقیت نماینده خوب استان در رقابت های آسیایی باشیم.

متولی هندبال استان در خصوص فعالیت های هیئت در دوران کرونا گفت: متاسفانه سال ۹۹ اجازه برگزاری هیچ گونه مسابقه در سطح استان به هیئت داده نشد. اما تیم های ما حضور خوبی در مسابقات کشوری داشتند و یکی از بهترین سال های تاریخ هندبال فارس را شاهد بودیم. ما در این سال نایب قهرمان جوانان کشور شدیم، قهرمانی بزرگسالان در بخش آقایان و نایب قهرمانی بزرگسالان در بخش بانوان را هم کسب کردیم. سه تیم در لیگ دسته یک داشتیم که در این دسته ماندگار شدند و همچنین دو تیم در رده جوانان و نوجوانان از فارس حضور داشتند. باید از زحمات آقای پاکدل رئیس فدراسیون هم تشکر کنیم که حمایت بسیار خوبی از هندبال استان داشتند تا یک سال بسیار موفق را پشت سر بگذاریم.

رضا غلامشاهی افزود: برنامه هیئت این است که در سال ۱۴۰۰ بیشتر به رده های پایه بپردازیم. البته فعلا که همه فعالیت ها تعطیل شده اما به محض بازگشایی و دریافت مجوزها، برنامه های ویژه ای برای استعدادیابی خواهیم داشت. ضمن اینکه در همین شروع سال ۱۴۰۰ چندین بازیکن از استان ما به تیم های ملی دعوت شده اند. پنج بازیکن به تیم ملی نوجوانان، سه بازیکن به تیم ملی جوانان و سه بازیکن هم به تیم ملی هندبال ساحلی دعوت شده اند و امیدواریم این روند خوب هندبال فارس، همچنان ادامه داشته باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار