تابناک-حجت الاسلام و المسلمین کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان گفت: تعزیه یک هنر مقدس است که می‌تواند در برابر تهاجمات بی‌رحمانه فرهنگی دشمن به عنوان سلاحی قدرتمند عمل کند.
کد خبر: ۹۵۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰ 17 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،جلسه هم اندیشی اعضای کانون تعزیه خوانی بندرعباس با حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان و طاهر قریشی رئیس هیئت مدیره انجمن تعزیه خوانی بندرعباس و سایر اعضای آن هیئت برگزار گردید.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن کریمی با اشاره به اصل مهم در باب اجرای تعزیه بیان داشت: تعزیه باید با سند و اسناد تعزیه همراه با بررسی دقیق باشد.

 

وی افزود: به همت مبلغان و مداحان شاخصه‌های مکتب عاشورا و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در منبر‌ها و عزاداری‌ها بیان می‌شود و در این خصوص مبلغان و مداحان برای احیای این فریضه رسالت خود را انجام می‌دهند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با توجه به نقش تعزیه خوانی و نفوذ و گسترش آن در میان خانواده‌ها بیان کرد:تعزیه یک هنر مقدس است که می‌تواند در برابر تهاجمات بی‌رحمانه فرهنگی دشمن به عنوان سلاحی قدرتمند عمل کند.

 

کریمی خاطرنشان کرد: باید با کار فرهنگی و ارائه درست تعزیه از ورود بسیاری از خرافات و انحرافات به تعزیه جلوگیری کرد

 

وی عنوان کرد: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد دینی در اولویت برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان می‌باشد

 

در ادامه طاهر قریشی رئیس هیئت مدیره انجمن تعزیه خوانی بندرعباس بیان داشت: همه دستگاه‌ها باید تلاش در امور فرهنگی دینی را همانند جهاد فی سبیل الله و به آن اعتقاد راسخ داشته و تمام ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورد.

 

گفتنی است در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسن کریمی  به عنوان مشاور انجمن تعزیه خوانی شهرستان بندرعباس منصوب گردید.

انتهای پیام /

برچسب ها: بندرعباس ، عزاداری ، تعزیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار