اگر تا سال پیش از کارشناسان و افراد باتجربه حوزه ارزهای دیجیتال می‌پرسیدید آیا روی دوج‌کوین سرمایه‌گذاری کنیم یا نه، به شما می‌خندیدند و می‌گفتند سرمایه خود را دور نریزید، چون این پروژه آینده‌ای ندارد. امروز اما یک سرمایه‌گذار دوج‌کوین با لبخندی مملو از حس پیروزی از بالا به این افراد نگاه می‌کند. این بار رستگاری نه فقط برای نهنگ‌ها، بلکه برای میگوها و پلانکتون‌ها هم بود؛ قیمت دوج‌کوین واقعا در یک سال ۷۰۰۰ درصد رشد کرد.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 18 April 2021

رشد دوباره دوج کوین و افزایش ۵۰ درصدی قیمت | دوج کوین - آی تی ارز

 

سرمایه‌گذاران کوچک دوج‌کوین بی‌شمار هستند. چه بسیار افرادی که قیمت پایین این ارز را دیدند و بدون توجه به موارد بنیادین پروژه مانند تعداد واحدهای در گردش و برنامه‌های آینده آن، با خود گفتند: «اگه قیمتش یک دلار بشه،‌ زندگیمو زیر و رو می‌کنه.»

زمانی تحلیلگران یک دلار شدن قیمت دوج‌کوین را «رویای افراد فقیر» می‌دانستند، اما حالا با توجه به قیمت ۱۴/ ۰ دلاری، این ماموریت خیلی هم غیرممکن به‌نظر نمی‌رسد.

اوج‌گیری دوج‌کوین از کجا شروع شد و چرا تا این اندازه حامی و پشتیبان دارد؟ آیا برای دوج‌کوین برنامه‌ها دارند؟

اوج‌گیری دوج‌کوین از کجا شروع شد؟

به گزارش ارز دیجیتال،‌ دوج‌کوین از قدیمی‌های بازار ارزهای دیجیتال است و فراز و فرودهای زیادی در نمودار قیمت آن دیده می‌شود، اما اگر بخواهیم خیلی از حال دور نشویم و روند اصلی قیمت را مرور کنیم، همه چیز از ایلان ماسک شروع می‌‌شود. در ادامه به ترتیب رویدادهایی را مرور می‌کنیم که باعث جلب هر چه بیشتر توجه به دوج‌کوین شد:

 ۲ آوریل ۲۰۱۹ – ایلان ماسک: دوج‌کوین می‌تواند ارز دیجیتال موردعلاقه من باشد

روز ۲ آوریل ۲۰۱۹ (۱۳ فروردین ۹۸)، ایلان ماسک، کارآفرین افسانه‌ای و مدیرعامل شرکت‌های غول‌پیکری همچون تسلا و اسپیس‌ایکس، در پاسخ به توییتی که از او خواسته بود «مدیرعامل دوج‌کوین» شود، نوشت: دوج‌کوین می‌تونه ارز دیجیتال موردعلاقه من باشه. خیلی باحاله! روز بعد ایلان ماسک دو توییت دیگر درباره دوج‌کوین منتشر کرد که یکی از آنها مربوط به قیمت بود: ارزش دوج‌کوین می‌تواند تغییر کند. پس از این توییت‌ها قیمت هر دوج از ۰۰۲/ ۰ دلار (۲۸ تومان) به حدود ۰۰۳/ ۰ دلار (حدود ۵۰ تومان) به‌ازای هر واحد رسید. با این حال، با توجه به وضعیت نه‌چندان خوب بازار ارزهای دیجیتال در آن مقطع، خیلی زود توییت‌های ایلان ماسک به فراموشی سپرده شد و قیمت دوج‌کوین دوباره تا مدتی وارد روند نزولی شد. البته قبل از این توییت‌ها، ایلان ماسک در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۶ شهریور ۹۷)، از جکسون پالمر، یکی از بنیان‌گذاران دوج‌کوین درخواست کرد تا برای پیام‌های اسپم در توییتر فکری بکند که البته این هم باعث مشهورشدن جکسون پالمر شد.

ژوئیه ۲۰۲۰ – دوج‌کوین در تیک‌تاک؛ قیمت باید یک دلار شود!

در اوایل ژوئیه ۲۰۲۰ (اواسط تیتر ۹۹)، رشد ۸۰ درصدی دوج‌کوین پس از آن رخ داد که یکی از کاربران مشهور شبکه اجتماعی تیک‌تاک با نام کاربری «James Galante» در ویدئویی با عنوان «بیایید ثروتمند شویم»، دنبال‌کنندگان خود را به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال ترغیب کرد.

او از کاربران تیک‌تاک خواست هر کدام ۲۵ دلار روی دوج‌کوین سرمایه‌گذاری کنند و منتظر بمانند تا قیمت آن از ۰۰۲۳/ ۰ به یک دلار برسد که در این صورت سرمایه آنها به بیش از ۱۰ هزاردلار خواهد رسید. در این ویدئو گفته شد: بیایید ثروتمند شویم. دوج‌کوین تقریبا بی‌ارزش است. ۸۰۰ میلیون کاربر تیک‌تاک وجود دارد. وقتی قیمت آن به یک دلار برسد، صاحب ۱۰هزار دلار هستید. به هر کس که می‌شناسید بگویید.

ژانویه ۲۰۲۱ – ماجرای سهام گیم‌استاپ؛ رشد ۱۱۰۰ درصدی در دو روز

روز ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۲ دی ۹۹) یک انجمن اینترنتی در پلت‌فرم ردیت (Reddit.com) به‌نام گروه «WallstreetBets» توانست بازارهای سهام آمریکا را به‌شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. در این انجمن اینترنتی ده‌ها هزار معامله‌گر کوچک تصمیم گرفتند به جنگ شرکت‌های سرمایه‌گذاری بروند و با خرید سهام شرکت‌هایی که در نزدیکی نابودی هستند آنها را نجات دهند. یکی از این شرکت‌ها گیم‌استاپ (Gamestop)، فروشگاه بازی‌های کامپیوتری فیزیکی بود که به‌علت شیوع کرونا در مرز ورشکستگی قرار داشت. با خرید گسترده سهام از سمت معامله‌گران کوچک، ارزش سهام این شرکت چندصد درصد افزایش یافت و از ورشکستگی نجات پیدا کرد. چند روز بعد، موج گروه WallstreetBets به طرفداران بی‌شمار دوج‌کوین رسید و آنها تصمیم گرفتند با کاری مشابه، قیمت دوج‌کوین را به اوج برسانند. در کمتر از دو روز قیمت هر دوج حدود ۱,۱۰۰درصد رشد کرد که در تاریخ بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال هم کم‌سابقه است.

فوریه ۲۰۲۱ – ایلان ماسک و حامیان بزرگ وارد می‌شوند

روز ۴ فوریه ۲۰۲۱ (۱۶ بهمن ۹۹) ایلان ماسک توییت زد: دوج‌کوین پول مردم است. خیلی زود اسنوپ داگ، رپر مشهور و جین سیمونز (Gene Simmons)، خواننده مشهور گروه (Kiss) هم حمایت خود را از دوج‌کوین اعلام کردند و این ارز دیجیتال دوباره بیش از ۱۰۰درصد رشد را تجربه کرد. اینجا آغاز موج جدید حمایت‌ها از دوج‌کوین بود.

فوریه ۲۰۲۱ تاکنون – موجی از پذیرش و حمایت

همچنان ایلان ماسک، مارک کوبان میلیاردر و سایر سلبریتی‌های مشهور، در حال حمایت از دوج‌کوین هستند.

همچنین پذیرش دوج‌کوین در خودپردازها و به‌عنوان روشی برای پرداخت هزینه کالا و خدمات، اخبار اخیر این حوزه را به خود اختصاص می‌دهند. به‌عنوان یک نمونه بارز، باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس که مالک آن مارک کوبان است، دوج‌کوین را به‌عنوان روشی برای خرید محصولات طرفداری این باشگاه پذیرفته است.

توییت‌های ایلان ماسک و سایر سلبریتی‌ها، افزایش تعداد حامیان و طرفداران و اخبار پذیرش‌ها هنوز عامل محرک قیمت دوج‌کوین هستند و مشخص نیست چه زمانی این روند به پایان می‌رسد.

آیا برای دوج‌کوین نقشه‌ها کشیده‌اند؟

ایلان ماسک گفته است دوج‌کوین می‌تواند آینده ارزهای دیجیتال باشد، اما چرا دوج‌کوین؟ دوج‌کوین دو چیز دارد که می‌تواند آن را تبدیل به یک برند کند و این دو چیز در اغلب ارزهای دیجیتال دیگر دیده نمی‌شود: داستان جذاب و جامعه پویا

سکه «سگ بامزه» فقط قرار بود یک شوخی باشد. بنیان‌گذاران آن بدون هیچ توجهی به آینده آن و بدون هیچ برنامه‌ای برای بازاریابی آن را ساختند. اما همین ارز دیجیتال بامزه، با قیمت پایین خود خیلی زود تبدیل شد به یکی از راه‌های خوب جمع‌آوری کمک برای خیریه و همچنین روش ارزانی شد برای پرداخت پاداش به محتوای خوب در اینترنت. استفاده از دوج‌کوین برای خیریه آن را به یک «ارز دیجیتال مقدس» به‌اصطلاح «Holy Coin» تبدیل کرده است. همچنین حالت طنز این ارز دیجیتال، هر کسی را به سمت آن سوق می‌دهد.

جامعه خوب، ثروت دیگر دوج‌کوین است که ارزهای دیجیتال زیادی از آن بی‌بهره هستند؛ پر از مردم عادی از همه قشر. کافی است سری به صفحه ردیت دوج‌کوین بزنید که ۳/ ۱ میلیون عضو دارد (تعداد اعضای ردیت اتریوم کمتر از ۸۰۰ هزار است) یا در توییتر عبارت «Dogecoin» را جست‌وجو کنید تا ببینید که چطور در قلب طرفدارانش جا دارد؛ خیلی‌ها دوج‌کوین را «پول خودمانی» یا «پول فقرا» می‌دانند؛ پولی پاک که به‌عقیده طرفدارانش واقعا برای مردم است. همچنین تا زمانی که طنز و شوخی در دنیای واقعی وجود دارد، دوج‌کوین هم در دنیای دیجیتال طرفداران خاص خود را خواهد داشت، تا زمانی که پدیده دیگری برای رقابت پیدا شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: دنیای اقتصاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار