روز گذشته کلیپی از تعرض یک جوان به یک روحانی سالخورده  در فضای مجازی دست به دست شد ،صرفنظر از اهداف پشت پرده ضبط این کلیپ ،ماجرا از این قرار بود که در یک پارک جوانی مقابل یک روحانی (عمامه سیاه) می ایستد و به شرایط جاری کشور معترض می شود.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 18 April 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::روز گذشته کلیپی از تعرض یک جوان به یک روحانی سالخورده  در فضای مجازی دست به دست شد ،صرفنظر از اهداف پشت پرده ضبط این کلیپ ،ماجرا از این قرار بود که در یک پارک جوانی مقابل یک روحانی (عمامه سیاه) می ایستد و به شرایط جاری کشور معترض می شود.

روحانی از جوان می خواهد که کار کند ،وی در پاسخ می گوید" کار کجاست و این وضعیت را شما بر سر ما جوانها آورده اید " در نهایت نیز این جوان به روحانی تعرض وبه صورت وی سیلی محکمی می زند .انتشار این کلیپ در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت.

هر چند ساعت ها بعد ،نیروی انتظامی با انتشار یک آگهی از دستگیری این جوان در یکی از شهرستان های کشور خبر داد و عنوان کرد که این جوان به دلیل استعمال مواد مخدر ،از حالت عادی برخوردار نبوده واز رفتار خود ابراز ندامت کرده است ،اما چنین رفتاری ومتعاقب آن واکنش مردم به آن جای تامل وبررسی عمیق دارد .

شاید  با انتشار بیانیه ای اینچنین وانمود شود که این جوان بدلیل عدم تعادل روحی وروانی مبادرت به تعرض نموده است ،اما واکاوی مساله و بررسی چرایی این اتفاق در کشور جمهوری اسلامی ایران ،بیانگر واقعیت تلخ پنهان شده در پشت انواع واقسام نارضایتی هاییست که با هیچ بیانیه ای پاک نخواهد شد !شاید بتوان صورت مساله را پاک کرد ،اما مساله همچنان باقیست !

واقعیت این است که بروز برخی تصمیمات سیاسی ،اقتصادی واجتماعی در کشور ،زندگی ومعیشت مردم را تحت شعاع قرار داده است ،بیکاری به اوح رسیده و گرانی اجناس وسوءمدیریت ها در حوزه های گوناگون ،موجبات نارضایتی مردم از مسئولین کشور را فراهم آورده است .

بخش قابل توجهی از جوانان تحصیلکرده به دلیل نبود امکان اشتغال ،یا سربار خانواده ها شده اند یا به مشاغل دون شان روی آورده اند ،برخی نیز مسیر اعتیاد را در پی گرفته اند ،بالا بودن هزینه ازدواج و از سویی عدم توان تامین هزینه های زندگی ،باعث شده تا ازدواج به کابوسی برای جوانان تبدیل شود .

از سویی نیز باید پذیرفت ،برخی رفتارهای تند وخشن از سوی بخشی از حاکمیت و بستن  منافذ رساندن صدای اعتراض قانونی به گوش مسئولین، موجب  شده تا تمامی این گرفتاری ها به شکل عقده و نارضایتی وآتش زیر خاکستر بر روی هم تلنبار شود  .

مسئولین ما چه بخواهند وچه نخواهند ،بخش قابل توجهی از مردم ،تمامی این گرفتاری ها ومشکلات را از چشم روحانیون می بینند . البته بخشی از روحانیون صاحب نام  که سالهاست بر بخشی از قدرت تکیه زده و با مقاومت در مقابل هر گونه اصلاح وتغییر در رویکردهای مدیریت همه جانبه کشور مقاومت می کنند.

بدیهی است تسری سوء مدیریتها به بخش های مختلف مدیریتی کشور ،ناکارآمدی ها و تحمیل مصائب ناشی از آن به مردم به نام این بخش از روحانیون صاحب قدرت ثبت شده وبه دیگر روحانیون و طلاب بدون نقش تعمیم داده خواهد شد .

وقتی از ابتدای شکل گیری انقلاب به توازن قدرت در ارکان مختلف حاکمیت بی توجهی شد ،در چهار دهه از عمر انقلاب  زمام امور در قوای سه گانه همچنان در دست روحانیون قرار داشت ،روحانیون یک پای ثابت شبکه های تلویزیونی شده اند و .....باید در چنین شرایط سختی انتظاری غیر از این نداشت که روحانیون بعنوان مسئول وضعیت جاری کشور معرفی شوند !

وقتی شرایط به گونه ای پیش می رود که حتی مجالس وعظ و عزاداری های محرم وصفر هم رنگ وبوی سیاسی وجانبداری حزبی  به خود گرفته است ،مردم از همه چیز زده می شوند ،شان روحانیت نادیده گرفته می شود ،مردم روحانی زده می شوند ،درجایی نیز حتی دین ،مذهب وسیاست را با یک چوب می رانند!نتیجه این می شود که بخشی اعظمی از جوانان و نوجوانان با دین احساس بیگانگی می کنند ،احترام را کنارزده وبه صورت روحانی سیلی می نوازند !

هر چند ما معتقدیم که بخش قابل توجهی از روحانیون و طلاب هیچ نقشی در مدیریت کشور ندارند ،وضعیت زندگی آنان به مراتب پایین تر از طبقه ضعیف جامعه بوده و مشکلات معیشتی بیش از هر قشر دیگری بر این قشر فشار وارد می  آورد ،اما نمی توان به راحتی بر پدیده نارضایتی مردم از روحانیون به عنوان حاکمان مطلق کشور چشم بست .

برخی شرایط تحمیلی بر وضعیت زندگی ومعیشت مردم ،سیاست زدگی روحانیون ،عدم توازن در قدرت ،سوءمدیریت ها ،ناکارمدی در بخش های متعدد قدرت باعث شده تا مردم از شرایط جاری کشور ناراضی باشند ،به مسئولین اعتماد نداشته باشند ،همه این اتفاقات را به حساب روحانیت و دین ومذهب بگذارند ،نتیجه این شود روحانیون جایگاه  دهه های گذشته از دست داده و  یک جوان به راحتی بر صورتش سیلی بنوازد !

از اینرو تصمیم سازان وتصمیم گیران کشور ،خصوصا بخش قدرتمند حاکمیت باید این پنبه را از گوش خود در آورند که مردم ما همان مردم دهه های شصت وهفتاد هستند !مردم از مسئولین به شدت گله مند هستند ،مردم پرخاشگر شده اند ،اینکه بدون درک وضعیت مردم ،شعار بدهند مردم صبر می کنند یا با یک وعده اشکنه شکم خود را سیر ی کنند ،دچار یک اشتباه راهبردی شده اند!

مسئولین باید بدانند که سکوت مردم از رضایت آنان نیست !بلکه این سکوت یا از ترس است یا سر استیصال ،اما به یقین این فشارها تلنبار خواهند شد وشکل فنر به خود خواهند گرفت ،از آن روزی باید ترسید که این فنر به یکباره رها شود !این آتش زیر خاکستر گُر بگیرد ! زدن سیلی به گوش یک روحانی عمامه سیاه که روزگاری در بین این مردم قداست داشت ،بخشی از این فنر رها شده است !

نواختن سیلی بر صورت یک روحانی فقط سیلی زدن به صورت یک فرد نیست ،می تواند تصویری بزرگ از یک نارضایتی وپشت کردنی بزرگتر به مسئولین کشور ،به روحانیون به عنوان نماد حکومت دینی قلمداد شود و این هشداری بزرگ به مسئولین کشور است که سکوت مردم را رضایت از وضعیت موجود تعبیر نکنند .

مسئولین باید تمامی طرح ها ،برنامه ها وسیاست ها را حول محور رضایتمندی مردم ،بازگشت اعتماد به آنان ترسیم وعملیاتی نمایند ،باید به گونه ای برناه ریزی شود تا جوان دهه هفتاد ،هشتاد ونود را با خود همراه نمایند وگرنه نتیحه این سیاست های کهنه و قدیمی چیزی جز روحانی زدگی و دین زدگی نخواهد بود ،همان آتشی که می تواند در آینده تر وخشک را باهم بسوزاند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
احسنت،بسیار دقیق و محترمانه به موضوع پرداختید

حیف که گوش شنوایی نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
آنقدر دقیق که ندانست سید قلابی می‌گوید بزن در گوشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
معلومه چی نوشتی؟ عدم توازن در قدرت؟ 24 سال که ریاست جمهوری دست شما اصلاحاتی هاست. این همه گندی که توی کشور زده‌اند که کار شماست. این هشت سال پدر مردم رو شما با این رئیس جمهورتون درآوردید. پراید بیست میلیونی شده صد ملیون. یه کم خجالت بکشید. مردم از روحانیت گله ندارند مردم از جناب روحانی گله دارند.
لطفا آدرس غلط به مردم ندهید.
پاسخ ها
علیمرد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
داداچ من اولا فیلم ساختگی بود دوما روحانی کجاش اصلاحاتی بود ،اصلاحات بدلیل ردصلاحیت همه نامزدهاش توسط شورای نانگهبان برای اینکه از قافله انتخابات جا نمانه پشت روحانی اصولگرا را گرفت
سوما روز انتخابات نگین انگشتر رهبری همرنگ روحانی بود ،یعنی باید بگیم رای رهبر هم روحانی بوده،
چهارم با حساب شما جنگ جهانی دوم هم تقصیر اصلاحات بوده

پس خواهشا هروقت خواستی درباره اصلاحات،خاتمی،میر بحث بکنی اول وضو بگیرید بعدش بحث
ایوانی کلهر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
کی معیشت مردم رو گروگان گرفته / البته نمیخوام از روحانی دفاع کنم چون اگه جای روحانی بودم با مردم رو راست بودم و میگفتم چه کسانی در مجلس /سپاه /مجمع تشخیص مصلحت و دولت درسایه با چه تصمیماتی معیشت مردم و آینده نابسامان مملکت رو به گروگان گرفته اند .شما و همفکرانتان بیشتر باید ترسید از سیلی بزرگتر ملت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
آقای اسدی اگر راست می‌گویید به ما بگویید در کجای فیلم آمده که «روحانی از جوان می خواهد که کار کند».
شما حتی آن چیزی که در فیلم بوده هم متوجه نشده‌اید چه برسد که بدانید در این فیلم دروغین همان سید قلابی به آرامی دو بار می‌گوید «بزن در گوشم».
غلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
این همه تحلیل روی یک فیلم ساختگی جای تقدیر دارد. خسته نباشید.
نویسنده یک عذرخواهی بدهکار هستند. منتظر عذرخواهی ایشان می‌مانیم.
مدیر پایگاه

باسلام


اگر خوب تحلیل را خوانده باشید از همان ابتدا نوشته شده "روز گذشته کلیپی از تعرض یک جوان به یک روحانی سالخورده  در فضای مجازی دست به دست شد ،صرفنظر از اهداف پشت پرده ضبط این کلیپ ،ماجرا از این قرار بود که در یک پارک جوانی مقابل یک روحانی (عمامه سیاه) می ایستد و به شرایط جاری کشور معترض می شود"


بنابراین غرض از انتشار این فیلم ساختگی  به نوعی نمایش نگاه مردم به روحانیت بود . در واقع این دو نفر وعوامل پشت پرده آن ،یک دیالوگ واقعی از بطن جامعه و خواسته قلبی خود را در معرض نمایش گذاشتند .


بنابراین خواه این فیلم ساختکی باشد خواه غیر ساختگی ،باید پذیرفت این نوع نگاه در جامعه ما وجود دارد و مسئولین نظام باید فکری به حال این وضعیت بکنند وقص علی هذه...

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
ناشناس ۲۲:۰۴
اولا فیلم ساختگی بود دوما روحانی کجاش اصلاحاتی بود ،اصلاحات بدلیل ردصلاحیت همه نامزدهاش توسط شورای نانگهبان برای اینکه از قافله انتخابات جا نمانه پشت روحانی اصولگرا را گرفت
سوما روز انتخابات نگین انگشتر رهبری همرنگ روحانی بود ،یعنی باید بگیم رای رهبر هم روحانی بوده،
چهارم با حساب شما جنگ جهانی دوم هم تقصیر اصلاحات بوده

پس خواهشا هروقت خواستی درباره اصلاحات،خاتمی،میر بحث بکنی اول وضو بگیرید بعدش بحث
مجتبي بهادري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
اين كه فيلم بود بابا!! يه پدر و پسر بودن الكي واسه فيلم بازي كردن بود اخبارش اومد بيرون!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
از اول هم معلوم بود این فیلم وسیله‌ای برای عقده گشایی نویسنده بود.
اما مردم خوب می دانند که مسئول مشکلات جناب روحانی است. حالا شما هر چقدر می خواهید طرفداری کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار