رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، خواستار اختصاص ۵۰ درصد تخت های مراکز درمانی خصوصی استان مرکزی به پذیرش بیماران کرونایی شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 18 April 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا،افزود : موج چهارم کرونا تمامی مراکز را درگیر کرده و این شیب همچنان به شدت صعودی می باشد و کمبود تخت یکی از معضلات جدی دانشگاه است.
وی در ادامه خواستار تصویب مصوبه ای مبنی بر اختصاص ۵۰ درصد تخت های بیمارستان های خصوصی استان به بیماران کرونایی شد وگفت: در حال حاضر این همکاری و مساعدت وجود ندارد، طبق دستور وزیر بهداشت در شرایط کنونی تمامی جراحی های الکتیو باید لغو شده، البته اعمال اورژانسی و سزارین باید سر وقت انجام گیرد، اما انجام اعمال زیبایی در شرایط کنونی کم لطفی است.
وی افزود: اگر اعمال جراحی مذکور در مراکز زیرمجوعه دانشگاه انجام شود، مدیر مرکز به مراکز قضایی ارجاع می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به رشد موشکی کرونا در کنار معضل کمبود تخت، کمبود نیروی انسانی (نیروهای خدمات، نگهبان، منشی) نیز ملموس بوده و امید می رود به مراکز درمانی کمک شود و انتظار می رود که این نیروها برای دانشگاه تامین شود تا خدمات بهتر به بیماران ارائه شود.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه اتمام واکسیناسیون کادر درمان یکی از ضرورت های ماست، گفت: در پی آن هستیم که واکسیناسیون تا پایان هفته برای کادر درمان به اتمام برسد، بنابراین، فضایی نیاز است که دو تا سه روز در اختیار دانشگاه قرار گیرد تا به سرعت پزشکان بخش خصوصی و کادر درمان اراک که واکسن دریافت نکردند، واکسینه شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به شیب تند موارد درمان سرپایی، همچنان با موضوع بستری درگیر خواهیم بود، دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امیرالمومنین(ع) طی ۷۲ ساعت اخیر سه بار از کار افتاده و ۵۰۰ میلیون تومان بابت تعمیر آن هزینه شده است، نگهداری و تعمیر تجهیزات نیازمند اعتبار بالاست و لازم است که خیران در این راستا کمک کنند، همچنین با توجه به شرایط کنونی، اغلب بیماران وضعیت مالی مناسبی ندارند و هزینه های مددکاری بیمارستان ها بسیار افزایش یافته است، از طرفی تعداد بیماران کم نمی شود و همچنان پذیرش مصدومان حوادث ترافیکی و نزاع را نیز داریم، در حالی که حداقل باید برای ترددها و کاهش تصادفات تدابیری جدی اندیشیده شود.
وی با اشاره به ضرورت کمک برخی از صنایع و نیروهای مسلح به ویژه ارتش برای تامین نیازهای دانشگاه همچون اکسیژن و تخت بستری، افزود: اگر گلایه ای مطرح می شود به دلیل برخی از مراجعات بوده، امروز برخی از اصناف به دانشگاه مراجعه کرده و نسبت به شلوغی و تردد شهروندان در پارک ها اعتراض دارند.
دکتر جمالیان تاکید کرد: متاسفانه برخی از مساجد برخلاف پروتکل ها همچنان باز و فعال هستند و این امر محل شکایت اصناف شده است و گلایه دارند و که اگر مقرر است که پروتکل های بهداشتی و تعطیلی ها اعمال شود، باید برای تمامی گروه ها اجرایی شود، برخی از باشگاه ها پس از اذان مغرب باز هستند، همچنین با توجه به طرح اخیر مبنی بر ثبت املاک، دفاتر پیشخوان در حال شلوغ شدن هستند در حالی که باید از این شلوغی ها کاست.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۹۲۰ بیمار قرنطینه در منزل در استان وجود دارد، گفت: توقع می رود که هر اداره طبق مصوبه موارد بهداشتی را رعایت کند تا حداقل قدری از فشار کاری پرسنل بهداشت کاسته شود،تاب آوری کادر بهداشت و درمان رو به اتمام است و لازم است که همکاری بیشتری صورت گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، قانون است و نمی توان به بهانه ترس از دستگاه های نظارتی مصوبه را عملیاتی نکرد، به همین دلیل مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به اجرای مصوبات اهتمام داشته و اگر انتقال نیرویی از پرسنل ادارات برای کمک درخواست می شود، باید همکاری لازم صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار