معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به عمکرد مطلوب مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در درمان زوجین نابارور، گفت: در حال حاضر از هر سه زوج ناباروری که به این مرکز مراجعه دارند، یک زوج درمان می شود.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 19 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،خلیل جلیلی با اشاره به راه اندازی این مرکز از سال 1396، گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه زیر نظر پژوهشگاه رویان فعالیت کرده و تمام شیوه ها و دستورالعمل های درمان ناباروری در آن زیر نظر این پژوهشگاه انجام می شود.

وی افزود: علاوه بر این، گزارش کمی و کیفی درمان های صورت گرفته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم ارسال شده و دانشگاه هم نظارت‌های لازم بر فعالیت های مرکز را اعمال می کند.

این مسئول با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر مرکز درمان ناباروری کرمانشاه در مدت کوتاه فعالیت آن، گفت: هم اکنون درصد موفقیت درمان زوجین نابارور در این مرکز بصورت میانگین 30 درصد است که در حد استانداردهای ملی و بین المللی است و این آمار نشان می‌دهد که از هر سه زوج نابارور یک زوج در این مرکز درمان می شود.

وی افزود: این درصد موفقیت بالا موجب افزایش اعتماد بیماران و به تبع افزایش تعداد مراجعان شده، به نحوی که از 338 پرونده زوجین نابارور در سال 1396 به حدود 4800 پرونده در سال گذشته رسیده ایم و عملا تعداد مراجعین در سال گذشته نسبت به زمان شروع فعالیت مرکز حدود 12 برابر افزایش یافته است.

جلیلی یادآور شد: تشکیل 4800 پرونده در سال گذشته در حالی است که به دلیل شرایط کرونایی عملا در این سال تنها حدود شش ماه فعالیت داشتیم و این آمار بالا در این مدت کوتاه نشان می‌دهد که اعتماد خوبی نسبت به این مرکز درمیان بیماران ایجاد شده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه به استقبال بیماران استانهای همجوار از این مرکز هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر علاوه بر کرمانشاه، زوجین نابارور بسیاری از استانهای همجوار از جمله همدان، لرستان، کردستان و ایلام هم به این مرکز مراجعه می کنند.

جلیلی با اشاره به فعالیت چهار متخصص زنان و فلوشیپ نازایی در این مرکز، گفت: این چهار متخصص جزو مجرب ترین پزشکان غرب کشور هستند و امسال هم یک پزشک دیگر به این کادر مجرب اضافه می شود که با اضافه شدن یک متخصص دیگر، عملا از شش متخصص زنان دارای فلوشیپ نازایی در استان پنج نفر آنها در مرکز درمان ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی فعالیت خواهند داشت.

جلیلی در ادامه به قراردادهای این مرکز با دستگاه‌ها و نهادهای دیگر جهت کمک به درمان زوجین نابارور هم اشاره کرد وافزود: یکی از این قراردادها مربوط به طرح "حمایت از زوجین نابارور" است که در این طرح برای زوجینی که سن زن زیر 42 سال بوده و فرزندی نداشته باشد یا تنها یک فرزند داشته باشد، 90 درصد تعرفه توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی فزود: در قرارداد دیگر برای ارائه خدمات به بسیجیان، زوجینی که از موسسه خدمات درمانی بسیجیان معرفی نامه بیاورند تا سقفی که در معرفی نامه آنها قید شده باشد از تخفیف برخوردار می شوند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه در تشریح برنامه‌های توسعه‌ای مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، گفت: در کنار توسعه فضای فیزیکی، برنامه داریم تجهیزات به روزی برای مرکز خریداری کنیم و تجهیزات دو روش لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی که جزو روش های تشخیصی و درمان ناباروری هستند به فعالیت های مجموعه اضافه می شود.

جلیلی از راه اندازی "دپارتمان بیماران بین الملل" در این مرکز هم خبر داد وافزود: این دپارتمان در راستای توسعه توریسم درمانی و افزایش جذب توریست حوزه درمان از کشورهای همسایه راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: امسال همچنین برنامه داریم تعداد نیروهای مرکز را افزایش داده و علاوه بر این به دنبال انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای جدید با سازمان های اجرایی، حوزه علمیه و بانک های استان جهت ارائه خدمات درمانی بهتر به زوجین نابارور هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار