براساس مشاهدات دو کودک در وضعیت وخیمی بودند و یکی از آنان به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 19 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس:  محمد هادی قانع درباره این فاجعه دردناک گفت: در ساعت ۲۱:۵۴ دیشب ۲۹ فروردین ماه حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه ۱۷ و ۶ را به محل حادثه واقع در کیان آباد خیابان موعود اعزام کرد.

وی با بیان اینکه اولین گروه از آتش‌نشانان سریعا بعد از اعلام حادثه به محل رسیدند، گفت: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان دو طبقه مسکونی رخ داده و کانون آن نیز انفجاری بوده که بر اثر نشت شدید گاز از سیلندر ۱۱ کیلویی در مجاورت اجاق رخ داده و موجب آتش سوزی و انفجار لحظه ای طبقه دوم منزل مسکونی شده است.

قانع با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اقدامات خود برای اطفای حریق و نجات را در دستورکار خود قرار دادند، افزود: یک گروه از آتش‌نشانان اقدام به اطفای حریق و ایمن‌سازی محل کرده و دقایقی بعد موفق به اطفای کامل آتش شدند و ساکنین سریعا توسط گروه دوم از میان دود و خطر به خارج از منزل انتقال یافتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز عنوان کرد: متاسفانه خانواده ۱۰ نفره ساکن در این منزل شامل دو خانم جوان، یک آقا و هفت بچه یک تا هفت ساله به شدت دچار سوختگی شدند.

 

براساس مشاهدات دو کودک در وضعیت وخیمی بودند و یکی از آنان به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

قانع اضافه کرد: با خروج ساکنین از میان شعله های آتش و انتقال به محل امن توسط تیم های آتش نشان، مصدومان سریعا به بیمارستان منتقل شدند.

وی درباره علت این حادثه نیز گفت: بررسی اولیه کارشناسان حاکی از آن است که نشت گاز و ایجاد شعله سبب وقوع این حادثه شده است، اما تحقیقات و بررسی های تکمیلی پس از اتمام عملیات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

برچسب ها: انفجار گاز ، آتش سوزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار