رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند :پاسخ واعظی به گمانه‌‌ها درباره حمایت روحانی‌ از برخی کاندیداها / موج چهارم کرونا در هیات دولت؛ وزیر اطلاعات هم به کرونا مبتلا شد / صادقی: نظرسنجی ها می گوید مشارکت مردم در انتخابات 27% است و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ 19 April 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رئوفیان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

شورای مرکزی و دبیران استانی حزب اسلامی ایران زمین در بیانیه‌ای سید ابولقاسم رئوفیان را به عنوان داوطلب نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرد. در بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی روابط عمومی حزب اسلامی ایران زمین به ایرنا ارسال شد، آمده است: به استحضار ملت شریف می‌رساند، بدینوسیله و بنا بر درخواست جمعی از نخبگان علمی، دانشگاهی و حوزوی و همچنین فعالان حوزه فرهنگ و سیاست و اقتصاد از نقاط مختلف کشور، و تصویب به اجماع آراء شورای مرکزی و دبیران استانی حزب اسلامی ایران زمین، نامزدی سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل این حزب با ویژگی‌هایی چون تعهد و تخصص، آرمان‌خواهی و بصیرت، همچنین تجربیات متعدد و موفق مدیریتی در سطوح مختلف با استعانت از درگاه خداوند متعال و کسب اجازه از پیشگاه ملت در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور رسمی اعلام می‌شود.

رویای پناهندگی علت ساخت ویدئوی ضرب و شتم یک روحانی

حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران با اشاره به دستگیری عاملان ساخت و انتشار ویدئوی درگیری میان یک جوان با فردی با لباس روحانیت، گفت: پس از انتشار این ویدیو اقدامات ویژه ماموران پلیس برای بررسی و رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت و علیرغم آنچه که هیچگونه اطلاعات از افرادی که در ساخت و انتشار این کلیپ دست داشتند، وجود نداشت، اما ماموران پلیس در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به یافتن سرنخ‌ها و شناسایی و دستگیری افراد مرتبط با آن کردند. وی با بیان اینکه با دستگیری عوامل انتشار به طور قطع مشخص شد که این فیلم ساختگی بوده و بازیگران آن نیز یک پدر و پسر هستند، گفت: این پدر و پسر نیز درحالی که قصد فرار از کشور را داشته و در حال آماده شدن برای سفر به غرب کشور و خروج بودند، دستگیر شده و در بازجویی از آنان مشخص شد که به دنبال پناهندگی در یکی از کشورهای خارجی بوده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: به سمت مذاکره با چین، روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی برویم

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به توافقنامه ایران و چین گفت:‌ توافقنامه ایران و چین تأثیر مستقیمی بر کم‌اثر کردن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و غرب دارد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما باید علاوه بر چین، به سمت امضای توافق با کشورهایی همچون چین، روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی برویم و با کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند توافقنامه امضا کنیم و روابط تجاری، اقتصادی و... داشته باشیم. کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: توافق چین با ایران به این خاطر نیست که امروز ایران در موضع ضعف است، بلکه اتفاقاً نشان‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیازهای چین است و چین از سر نیاز خود با ایران توافق امضا کرده و این نشان از اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران دارد.

تکذیب نوبخت درباره گزارش رتبه اقتصادی ایران به رهبر انقلاب

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حساب کاربری خود در توییتر درباره برخی گزارش‌های اقتصادی و حواشی آن نوشت: اینکه در چند سال اخیر در سخنرانی‌های دهه فجر از رتبه هجدهم اقتصاد ایران که در گزارش سال۲۰۲۰ بانک جهانی نیز منعکس شده است، خبر می‌دادم، موضوع درستی است. رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تاکید کرد: اما ارایه گزارش در این مورد به مقام معظم رهبری خبر نادرستی است. لطفا اخلاق رعایت شود.

کنترل آتش‌سوزی احتمالی در بوستان‌ها با چرای دام

ویدیوی چرای گوسفندان در پارک سرخه حصار منتشر شد. این موضوع واکنش کاربران را به همراه داشته است ولی شهرداری تهران اعلام کرد؛ این مسأله راهکار و طرحی آزمایشی جهت پیشگیری از آتش سوزی محسوب می شود. احسان صفائی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ تهران درباره این موضوع بع فارس گفت: هر ساله با آغاز فصل بهار و شروع بارندگی ها، شاهد رشد علف های هرز در مراتع بوستان جنگلی هستیم که این امر با آغاز فصل گرما منجر به بروز آتش سوزی می شود. وی افزود: در سال جاری، تصمیم گرفته شد، طرحی آزمایشی در جهت جلوگیری از کف سوزی علف ها و به تبع آن خسارت به درختان بوستان و همچنین تقویت بستر خاک،طی مدتی کوتاه انجام و نتایج طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. معاون شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطرنشان کرد: از نظر علوم جنگلداری استفاده از چرای دام برای رستنی های کف ( اشکوب پایین ) و قرق کردن پارسل به پارسل جنگل به جهت از بین بردن علف های هرز به گونه ای که با خوردن توسط دام از رویش در سالهای آینده به شدت کاسته و در تقویت گونه های اشکوب فوقانی تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

نماینده مجلس: رایزنی قالیباف با آملی لاریجانی درباره قانون انتخابات

فیروزجائی،عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص اختلاف‌نظر مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تائید کرده اما مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی به این طرح دارد. وی ادامه داد: قانون مرجعی را برای حل اختلاف مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس پیش‌بینی نکرده بنابراین مقرر شد رئیس مجلس با آیت‌الله آملی لاریجانی مذاکره کند تا راه‌حلی برای تائید طرح اصلاح قانون انتخابات اندیشیده شود. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ نیز پس از تائید بودجه از سوی شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۸ بند ایراد گرفت که این مشکل با گفتگو حل شد. فیروزجائی تأکید کرد: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادی به طرح‌ها و لوایح مجلس دارد، باید به شورای نگهبان اعلام کند زیرا شورای نگهبان مرجع بررسی قوانین مصوب مجلس است.

هشدار فرمانده سپاه به اسرائیل بعد از فوت سردار حجازی

سردار سلامی اظهار داشت: به صهیونیست ها هم می‌گوییم، شنیدم که شادمان‌اند. بله! وقتی امام را در کربلا شهید کردند، آل زیاد و آل مروان به فرح افتادند. اما به صهیونیست‌ها می‌گوییم این شادی شما بسیار زودگذر است. شما ناپدید خواهید شد به دست امتی که شما آنها را از سرزمینشان اخراج کرده‌اید. وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: شاد نباشید، ما راه را ادامه می دهیم و هیچکس این جبهه را ترک نخواهد کرد و سنگرها همیشه پر است از مردانی که زرهشان پشت ندارد و شمشیرها در دست جوانان امت اسلام از نیام کشیده شده است و این راه تا پایان عمر همه شیاطین عالم که در مقابل اسلام ایستاده اند ادامه خواهد یافت.

ادعای یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد: مشایی و بقایی عفو خوردند

سردار احمد خورشیدی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در بخشی از گفت‌وگویی تفصیلی با انصاف نیوز گفت: «حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی روند عفوشان در دوره ریاست ابراهیم رییسی در قوه قضاییه طی شده و دیگر به زندان برنمی‌گردند. این را هم بگویم ارتباط آقای مشایی با آقای رییسی یک ارتباطی فراتر از دوستی عادی است.»

واکنش یک اصلاح‌طلب به وعده های عجیب کاندیداهای 1400

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر من، کشور همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد یعنی اینکه اراده ای برای درست کردن کارها وجود ندارد.«محمدصادق جوادی حصار»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در خصوص وعده های عجیب کاندیداهای 1400 خطاب به کاندیداها گفت: یک ضرب المثل قدیمی داریم که می گوید «قاچ زین را محکم بچسب، سوارکاری پیشکش»، باید بگوییم که شما اگر اینقدر توانایی دارید کاری کنید تا مردم رای بدهند سپس همه مشکلات حل خواهد شد. اگر خیلی توانایی دارید کاری کنید که انتخاب کننده نهایی مردم باشند؛ اگر می توانید نظارت استصوابی را حذف کنید.او افزود: کاندیدایی که می گوید من می آیم آسمان را به زمین می آورم یعنی هیچ کاری نمی تواند انجام بدهد و از موقعیت خود، کشور و یا موقعیت های قانونی و گردنه های قانونی اطلاعی ندارد و یا در پی اغفال و گول زدن مردم است. به نظر من، کشور همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد یعنی اینکه اراده ای برای درست کردن کارها وجود ندارد. همه فکر می کنند بقیه مدیران کشور دزد و نالایق و فاسدند و فقط خودشان خیلی درست و سالم هستند.

فعال اصولگرا: رگ حیات ظریف به مذاکرات بستگی دارد

شاکری درباره نامزدهای جریان اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و نام محمدجواد ظریف هم گفت: معتقدم که ما هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر شویم فضای انتخاباتی واقعی تر خواهد شد و علت این امر هم این است که رگ حیات ظریف به مذاکرات بستگی دارد؛ اگر او الان در مذاکرات وین بتواند یک امتیازی به دست آورد می‌تواند از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات استفاده کند، در حالی که این اقدام سختی است و نمی‌توانند این اقدام را انجام دهند؛ زیرا بسیاری از این تحریم‌ها مربوط به کنگره آمریکا است و مذاکره با اروپا ربطی به آمریکا ندارد.دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود شرایط برای محمدجواد ظریف و علی لاریجانی و طیف روحانی بهتر خواهد شد، در غیر این صورت صحنه تغییر خواهد کرد؛ معتقدم که ثبت نام ها مشخص خواهد کرد که ما درباره چه افرای باید صحبت کنیم.

کاندیدای اصلی اصلاحات بعد از انصراف سیدحسن خمینی کیست؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب از اجماع احزاب این جریان بر روی کاندیداتوری محمدجواد ظریف خبر داد.علی محمد نمازی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص توصیه مقام معظم رهبری به سیدحسن خمینی برای کناره‌گیری از حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آن هم در حالی که گفته می‌شد وی گزینه جریان اصلی اصلاحات است، گفت: بیان کردن این موضوع از سوی مقام معظم رهبری غافلگیر کننده بود چرا که ایشان مرتب از مشارکت حداکثری که یک اصل تضمینی برای منافع، امنیت و تعالی‌بخشی نظام جمهوری اسلامی ایران است صحبت می‌کنند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر آقای سیدحسن خمینی می‌توانست وارد رقابت‌های انتخاباتی شود و از آن سو آقای رئیسی ثبت‌نام می‌کردند، همه جریان اصلاحات و مستقلین پشت‌سر آقای خمینی قرار می‌گرفتند و از او حمایت می‌کردند و مردم را تشویق می‌کردند که به ایشان رأی بدهند و از سوی دیگر اصولگرایان پای آقای رئیسی ائتلاف می‌کردند و آنها هم به مردم می‌گفتند که به ایشان رأی بدهید. همین امر منجر به مشارکت حداکثری می‌شد اما با حذف آقای خمینی و شاید نیامدن آقای رئیسی می‌توان پیش‌بینی کرد که یک مشارکت حداقلی داشته باشیم.

تکذیب شایعات درباره طرح استیضاح وزیر بهداشت

در پی انتشار برخی مطالب مبنی بر طرح استیضاح وزیر بهداشت، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب این شایعات تاکید کرد که هیچ طرح استیضاحی برای وزیر بهداشت در هیات رئیسه اعلام وصول نشده است.علی کریمی فیروزجائی در گفت‌ و گو با خانه ملت با اشاره به برخی شایعات مبنی بر این که طرح استیضاح سعید نمکی وزیر بهداشت تحویل هیات رئیسه شده است، گفت: این ادعاها صحت ندارد و چنین طرحی توسط هیئت رئیسه دریافت نشده است.نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرجع رسمی خبرها مربوط به طرح های استیضاح وزرا، مجلس شورای اسلامی است و هر گونه خبر در این باره به صورت رسمی از سوی هیات رئیسه مجلس اطلاع رسانی می شود.وی افزود: نباید اجازه داد برخی شایعات و فضاسازی ها در مسیر وزارت بهداشت برای مقابله با موج چهارم کرونا اختلال ایجاد کند

ایران و عربستان پای میز مذاکره نشستند؟

بعد از گذشت پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران دیروز رسانه غربی فایننشال تایمز مدعی شد که مقامات ایران و عربستان در عراق مذاکرات مستقیم داشته اند. امروز هم رویترز با تائید این مذاکرات مدعی شد که این دیدار مقامات دو کشور درباره جنگ یمن و برخی دیگر از مسائل منطقه ای انجام شده است. یک مقام عراقی نیز از انجام این مذاکرات در منطقه سبز بغداد خبر داد. این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به این اخبار بدون تائید یا تکذیب این اتفاق تاکید کرد که ایران همواره از گفت‌وگو با پادشاهی سعودی استقبال می کند و آن را به نفع مردم دو کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای دانسته و همین فکر ادامه خواهد داشت.

ترقی: ائتلافی رخ ندهد احتمال شکست اصولگرایان بالا می‌رود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تلاش‌هایی در جهت ایجاد ائتلاف در بین اصولگرایان در حال انجام است تا دو شورای ائتلاف و وحدت با یکدیگر یکی شوند. این مذاکرات همچنان ادامه دارد، اگر این وحدت رخ ندهد، احتمال عدم موفقیت بسیار بالاست.حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افرادی که تا کنون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش از سال جدید مطرح کردند که اگر کسی توانایی قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری را در خود نمی‌بیند، به این عرصه وارد نشود. افرادی که تا کنون برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند، باید خود را با این سخن رهبری تطبیق دهند و ببینند که آیا چنین توانایی را در خود می‌بینند با خیر.این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: به مرور از طرف شورای نگهبان به افراد اعلام خواهد شد که حائز شرایط کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستند یا خیر. در مجموع من فکر نمی‌کنم که بیش از ده درصد افرادی که در حال حاضر نام‌شان مطرح است، بتوانند به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شوند.

فرزانه ترکان: ظریف از نگاه ائتلاف اصلاح‌طلبان یک اصلاح‌طلب است

فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره رویکرد و نگاه جبهه اصلاح‌طلبان ایران در قبال گزینه‌هایی همچون علی لاریجانی و محمدجواد ظریف گفت: آنچه ما در شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از رویکرد و نگاه جبهه اصلاح‌طلبان ایران متوجه شدیم این است که نظر خاصی در این جبهه و تشکل درباره آقای لاریجانی وجود ندارد.او ادامه داد: مشخصاً این تشکل به آقای ظریف به عنوان یک شخصیت اصلاح‌طلب نگاه می‌کند و بقیه قضایا دیگر به تصمیم آقای ظریف برای کاندیداتوری و جمع‌بندی جبهه اصلاح‌طلبان درباره ایشان مربوط است.

کنایه‌های سنگین فعال اصولگرا به اظهارات اخیر روحانی

مدیرمسئول روزنامه جوان به سخنان روز گذشته (یک‌شنبه) رئیس جمهور درباره ارتش واکنش نشان داد.عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود نوشت:«نفهمیدم چرا نسبت روحانی سال ۵۹ با ارتش، امروز متفاوت شده و نفهمیدم چرا مرتب میگه ارتش در سیاست دخالت نمیکند. چه موضوعیتی دارد؟.اما عبارت ارتش بین ملت و حکومت یکی را انتخاب کند که همه را شوکه کرد را فهمیدم و تعجب آور نبود. باتوجه به جایگاه اجتماعی ۷ درصدی خود و نارضایتی موجود این توصیه را کردند. اگر نارضایتی موجود ۸ سال پیش نبوده یا کم بوده قطعا مخاطب خودش هست. چرا تعجب؟»

نیکزاد: باید ⁧‫پای کار‬⁩ آمد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات مردم ⁧‫برنامه عملیاتی‬⁩ و حضور در میدان می خواهد، گفت: باید ⁧‫پای کار‬⁩ آمد.علی نیکزاد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«برای اداره کشور صحبت کافی است. حل مشکلات مردم ⁧‫برنامه عملیاتی‬⁩ و حضور در میدان می خواهد. نمی شود در گوشه‌ای نشست و آرزوی خانه‌دار شدن مردم و پر شدن سفره‌های آنها را کرد. باید ⁧‫پای کار‬⁩ آمد.»

صادقی: نظرسنجی ها می گوید مشارکت مردم در انتخابات 27% است

عضو شورای مرکزی جبهه اصلاحات گفت: امیدواریم در دو ماه آینده یک فضای رقابت واقعی که مطلوب اصلاح طلبان است شکل بگیرد. فضای رقابت واقعی هم به این است که مجال عرضه برنامه ها به مردم فراهم شود. یعنی انتخابات معنادار به این معنا است که دو دیدگاه متفاوت بتوانند در عرصه های مختلف با برنامه های خود مردم را جلب کنند و فضا به گونه ای نشود که دوقطبی های کاذبی صورت بگیرد و فضا احساسی شود و بر مبنای آن بخواهیم صرفا به طور عددی مشارکت را افزایش بدهیم.برآوردهایی که دوستان دارند و بعضی هم متکی به همین نظرسنجی ها است، در خوشبینانه ترین حالت درصدی که می توان اطمینان از حضور داشت شاید حدود 27 درصد است.

موج چهارم کرونا در هیات دولت؛ وزیر اطلاعات هم به کرونا مبتلا شد

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات به ویروس کرونا مبتلا شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که وضعیت وزیر اطلاعات ایران خوب توصیف شده اما به دلیل امکان سرایت بیماری به دیگران، نزدیک به یک هفته است که در منزل است و استراحت می‌کند تا دوران قرنطینه خود را به پایان ببرد.پیش از این در میان مقامات کشور، علی لاریجانی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی اکبر ولایتی، معصومه ابتکار، رضا رحمانی وزیر پیشین صمت، مصطفی پورمحمدی، سردار حاجی زاده، سیدرضا صالحی امیری، علی اصغر مونسان، ایرج حریرچی، حسین کولیوند، پروانه سلحشوری و اسماعیل نجار به کرونا مبتلا شده بودند که پس از گذشت چند مدت سلامتی خود را باز یافتند اما برخی از آنها همچون حسین شیخ الاسلام و فاطمه رهبر، احمد تویسرکانی، محمدعلی رمضانی نماینده آستانه اشرفیه، حجت الاسلام خسروشاهی و سیدمحمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از این بیماری جان به در نبردند و فوت کردند.

پاسخ واعظی به گمانه‌‌ها درباره حمایت روحانی‌ از برخی کاندیداها

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره طرح گمانه‌زنی‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رئیس جمهوری و دفتر وی از برخی کاندیداها از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری، تصریح کرد: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهوری و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط آقای روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است.محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دستور جلسه اخیر حزب اعتدال و توسعه گفت: موضوعی که در جلسه اخیر حزب مورد تاکید قرار گرفت این بود که باید حتماً برای مشارکت بالا در انتخابات تلاش کنیم و مردم باید در این خصوص تشویق شوند تا انتخابات پیش رو انتخاباتی باشد که بتواند مسائل مردم را حل کند و توطئه خارجی را خنثی کند.وی در پاسخ به این پرسش که آیا حزب اعتدال و توسعه در جلسات خود در خصوص داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به مصادیق ورود کرده است؟ خاطر نشان کرد: هنوز به موضوع بررسی مصادیق ورود نکرده‌ایم و درحال بررسی هستیم.عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ائتلاف کردن با گروه‌های سیاسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه «هنوز فضای کشور انتخاباتی نشده است»، اظهار کرد: تا کنون افراد زیادی جهت کاندیداتوری در انتخاباتی اعلام حضور کردند اما در حال حاضر نمی‌دانیم افراد اصلی چه کسانی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار