چرا باید برخی افراد صاحب نفوذ و قدرتمند،یی توجه به ملاحظات قانونی و دور زدن قانون،در جغرافیای خارج از شهر  مبادرت به احداث خانه باغ نموده و برای سیراب نمودن باغ وبستان های خود از آب شرب شهروندان ایلامی بهره ببرند ؟! چرا باید در این کشور حتما رفاه آسایش اکثر مردم باید قربانی عده ای قلیل شود ؟چرا باید تحمیل سختی شهروندان سند تضمین تامین  رفاه از آنها بهتران شود ؟! 
کد خبر: ۹۵۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 19 April 2021

تابناک ایلام ::در آستانه فصل زودرس گرما قرار داریم ،براساس داده های هواشناسی ،نوار غربی کشور زمستان وبهار کم بارانی را پشت سر گذاشت . حداقل ما ایلامی ها بدون توجه به آمارها ،براساس مشاهدات خود ،یقین داریم که فصول خشک بی سایقه ای را تجربه کردیم.

خشکی و کم بارانی که در مناطق نیمه خشکی همچون استان ایلام اثر خود را بر محصولات دیم و مراتع وجنگل ها بر جای گذاشته ویقینا در ادامه راه و در ماههای گرم تابستان باید با تنش کم آبی در بسیاری از مناطق استان دست وپنجه نرم کنیم.

همه این را می دانیم؛ شاید بتوان بسیاری از سختی ها را به نوعی تحمل کرد ،در مواجهه با برخی ناملایمات صبوری به خرج داد ،اما بی آبی چیزی نیست که بتوان براحتی با آن کنار آمد . از اینرو لازم است مسئولین آب وفاضلاب از همکنون تمهیدات لازم را اندیشیده وبرنامه علمی جامعی برای عبور از شرایط پیش رو در استان تدوین نمایند.

فکر نکنم مردم ما درمواجهه با تنش های آبی پیش رو براحتی با ماست مالی هایی از جنس فرسودگی شبکه یا افزایش مصرف بی رویه از سوی شهروندان یا افت فشار شبکه کنار بیایند ! مردم ما دیگر نمی پذیرند ! دوران توجیه کردن ها و حرف بی ربط تحویل مردم دادن گذشته است !اما میتوان  با مدیریت درست واصولی حداقل ها ،بر بحران ها قایق آمد . مدیریتی که متاسفانه این سالها قربانی تسامح وتساهل ها و احیانا تعارض منافع برخی از کارگزاران شده است .

یکماه مانده به آغاز فصل گرما، آثار این تنش در برخی محلات شهر ایلام احساس می شود ،در حالیکه فعلا مصرف آب افزایش نیافته است ،اما گزارش ها از افت فشار و کم رسی آب در برخی محلات شهر ایلام همچون جمهوری حکایت دارد .

بهانه مسئولین نیز همچنان فرسودگی شبکه وشکستگی خطوط لوله است ،این درحالیست در یک بررسی اجمالی از سوی مسئولین آبفای ایلام می توان براحتی عامل مهم وموثر بر کم آبی در سطح شهر ایلام را شناسایی کرد ،عاملی به نام شبکه های غیر مجاز در مسیر انتقال آب شرب شهر ایلام !!

اگر مسئولین آبفای ایلام با قدرت به این موضوع ورود کنند و حمایت دستگاه قضا را نیز در این خصوص جلب نمایند ،می توانند براحتی بر این مشکل حاد غلبه کرده واز تحمیل بی عدالتی در توزیع آب بر  محلات کمتر توسعه یافته و مناطق حاشیه ای شهر ایلام جلوگیری به عمل آورند.

چرا باید برخی افراد صاحب نفوذ و قدرتمند،یی توجه به ملاحظات قانونی و دور زدن قانون،در جغرافیای خارج از شهر  مبادرت به احداث خانه باغ نموده و برای سیراب نمودن باغ وبستان های خود از آب شرب شهروندان ایلامی بهره ببرند ؟! چرا باید در این کشور حتما رفاه آسایش اکثر مردم ، قربانی عده ای قلیل شود ؟چرا باید تحمیل سختی شهروندان سند تضمین تامین  رفاه از آنها بهتران شود ؟! 

مسئولین آبفا اگر نمی دانند ،این مطلب یک کد نیست !بلکه یک خبر از رویدادی واقعی اما تلخ است که خانه باغ داران مسیر گل گل وسد ایلام و بلیین ،بصورت غیرمجاز از شبکه آب شرب شهر ایلام برای آبیاری باغات و صیفی جات حود استفاده می کنند ! اجحاف از این واضح تر و بدتر؟!

ايا وقت ان نرسيده شركت  اب وفاضلاب استان ايلام بدور از تعارض منافع وتنهابا در نظر گرفتن منافع شهروندان با تشکیل یک تیم قوی بصورت قاطع وسریع ، تمامي  خانه باغهاي مسير جاده چشمه كبود و پشت فرودگاه ايلام را بصورت باغ به باغ و جاليز به جاليز  مورد كنترل وبازبيني قرار داده و برای همیشه به پدیده آب پشت کنتوری ها پایان داده واز هدر رفت هزاران متر مکعب آب شرب جلوگیری به عمل آورند ؟!
 
باور کنید  تعارض منافع ساختار ها را  نابود كرده و افکار عمومی را در یک بی اعتمادی مطلق از مسئولین قرار داده است ،مسئولین آبفا باید ثابت کنند که می توانند با کنار گذاشتن تعارض منافع ،در خدمت شهروندان هستند، نه عده ای قلیل رفاه طلب !
 
 
 

 

برچسب ها: کم آبی ، تنش آبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار