مدیر درمان تامین اجتماعی:
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: اقدامات خوبی توسط همه مراکز طرف قرارداد برای حذف دفترچه‌های درمانی صورت گرفته است و طرح صدور نسخه الکترونیک در این مراکز تا اردیبهشت ماه امسال به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 20 April 2021

به گزارش تابناک لرستان، امین بهاروند روز سه‌شنبه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود: در حال حاضر اجرای طرح نسخه الکترونیک روند مطلوبی در مراکز طرف قرارداد دارد و همه این مراکز حمایت جدی و همکاری خوبی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب اجرای طرح نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد، همزمان کار تکمیل پرونده الکترونیک همه افراد از ابتدای سال ۱۴۰۰ در بیمارستان‌های خصوصی استان شروع شده است.

وی اضافه کرد: حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی از اول اسفندماه ۹۹ به اجرا گذاشته شد و به همین منظور پرونده سلامت بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان با ارائه نسخه الکترونیک، نیز الکترونیکی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان در ادامه اظهار داشت: اکنون در برخی از بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد، پرونده بیماران الکترونیکی شده است و اسناد کاغذی صادر نمی‌شود.

بهاروند اضافه کرد: با این اقدام هیچ یک از بیمه شدگان و مستمری‌بگیران نیازی به دفترچه بیمه نخواهند داشت و تنها با ارائه کارت ملی می‌تواند همه خدمات خود را از مراکز ملکی و طرف قرارداد دریافت کنند که مهمترین مزایای این طرح نیز افزایش دقت، کاهش خطاهای کاربری در نسخه پیچی، صیانت از محیط زیست و حفظ درختان با حذف استفاده از کاغذ و سرعت بخشیدن به امور درمانی است.

وی گفت: اکنون ۱۰۰ درصد نسخ تولیدی در مراکز ملکی تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی است، برای پرداخت به روز طلب داروخانه ها نیز اقدامات جدی انجام شد اما براساس درخواست متولیان داروخانه های استان، مطالبات آنها ماهیانه واریز می شود.

وی تاکید کرد: هر بیمه‌شده یا بازنشسته می‌تواند پیش از رفتن به مراکز پزشکی، استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت کند.

جمعیت بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در لرستان ۲۲۱ هزار نفر و با احتساب اعضای خانواده ۶۵۰ هزار نفر است.

۸۰ هزار مستمری بگیر اصلی در سه حوزه بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان با حدود ۲۵۰ هزار نفر افراد تحت پوشش نیز از خدمات این سازمان بهره مند هستند که در مجموع بیش از ۹۰۰ هزار نفر در در قالب اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان قرار دارند.

سه بیمارستان شامل بیمارستان ٢٥٦ تختخوابی خرم آباد، بیمارستان کوثر بروجرد، بیمارستان نرگس دورود و ٢ پلی کلینیک تخصصی شبانه روزی آیت اله کمالوند خرم آباد و آیت اله بروجردی شهرستان بروجرد و همچنین هفت درمانگاه در شهرهای الیگودرز، ازنا، دورود، کوهدشت، پلدختر و خرم آباد به عنوان مراکز درمانی تامین اجتماعی در خدمت بیمه شدگان استان لرستان است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار