مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش نشانان قزوینی سال گذشته در سه هزار و ۷۰۱ فقره عملیات امدادی و مهار آتش شرکت کردند و موفق به نجات ۶۷۰ نفر شدند.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ 20 April 2021

قدیر موسی خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به عملکرد سال گذشته آتش نشانی قزوین اشاره کرد و افزود: از مجموع عملیات‌های انجام شده در این مدت۲ هزار و۱۶۴ مورد مربوط به مهار آتش و یک هزار و ۵۴۷ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.
وی اظهار داشت: عمده عملیات مهار آتش شامل ۲۲۹ مورد آتش‌سوزی منازل مسکونی، ۱۴۵ مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه، ۷۵ مورد آتش‌سوزی مراکز تجاری، ۱۵ مورد آتش‌سوزی مراکز صنعتی و کارخانجات تولیدی، ۱۷ مورد آتش‌سوزی انباری و ۲۲۹ مورد آتش‌سوزی ضایعات بوده است.
موسی خانی ادامه داد: در بخش امداد و نجات نیز بیشترین آمار مربوط به محبوس شدن در منزل با ۲۶۴مورد، محبوس شدن در آسانسور ۱۸۹ مورد، تصادفات جاده‌ای ۶۷ مورد، واژگونی خودرو ۸۱ مورد، گیرکردن اجسام ۵۷ مورد، ریزش چاه ۱۶ مورد و سقوط در چاه ۱۶ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اضافه کرد: در حوادث یاد شده ۳۳۲ نفر مصدوم و متاسفانه ۴۴ نفر فوت کردند.
وی تصریح کرد: همچنین یک هزارو ۷۵ عملیات مهار آتش‌سوزی در باغات،مزارع و علفهای هرز در سال گذشته توسط آتش‌نشانان انجام شده است.
وی اضافه کرد: براساس پیش بینی ها امسال با توجه به کاهش بارندگی نسبت به سال‌های گذشته ، آتش سوزی باغات و مزارع زودتر از سال‌های قبل آغاز شود که با توجه به سابقه بالای حریق در باغات و مزارع،از شهروندان و کشاورزان انتظار می رود همکاری لازم درخصوص پیشگیری از این نوع آتش سوزی ها را داشته باشند.
موسی خانی با بیان تاکید بر اینکه همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین های غیر محصور استقرار دارند به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی های احتمالی و بروز خسارات مالی، نسبت به علف زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند، افزود: برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف های هرز، اقدام به سوزاندن شاخه های هرس شده می کنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می شود.
آتش‌نشانی قزوین دارای هشت ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار