رییس پارک علم و فناوری قزوین گفت: در کنار تامین محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح، تولید کیت‌های تشخیص کرونا از سوی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک از مهم ترین دستاوردهای ما در مبارزه با ویروس کرونا بوده است.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 20 April 2021

مصطفی مافی افزود: با شیوع کرونا در اسفند سال ۹۸ کشور با کمبود محلول ضدعفونی کننده مواجه شد که پارک های علم و فناوری در سراسر کشور از جمله قزوین با حمایت از شرکت های دانش بنیان به تولید محلول ضدعفونی کننده پرداختند و در استان با تولید ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در روز نیاز استان را در این زمینه مرتفع کرد.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری کشور از جمله قزوین به علت سرعت و شتاب قابل توجهی که داشتند توانستند در کمترین زمان ممکن و طی یک ماه، ماده ضدعفونی کننده بر پایه آب و پایه الکلی تولید و به بازار عرضه کنند و همچنین با تولید کیت های تشخیص نقش مهمی در شناسایی بیماران و مقابله با کرونا ایفا کردند.

مافی اظهار داشت: بسیاری از نیازمندی های کشور در بحث مبارزه با ویروس منحوس کرونا از دل پارک های علم و فناوری تامین شده است.

وی افزود: ساخت و تولید دستگاه های ضدعفونی کننده دست در قالب های کوچک و بزرگ، دستگاه تولید اکسیژن و همچنین تولید دستگاه ازن ژنراتور از دیگر افتخارات پارک علم و فناوری قزوین در این مدت بوده است.

مافی ادامه داد: ازن ژنراتور، دستگاهی است که با تبدیل اکسیژن دو اتمی به ازن با سه اتم اکسیژن بهدعنوان اکسید کننده ای قوی در تصفیه و گندزدایی به عنوان سیستمی پرکاربرد به منظور ضدعفونی نمودن اجسام و محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر یک شرکت دانش بنیان قزوینی موفق به تولید قرص آیور مکتین شده است که در پیشگیری از کرونا و درمان این بیماری موثر است.

مافی ادامه داد: این شرکت دستاوردهای خود را به شرکت البرز دارو تقدیم کرد و این شرکت نیز در حال حاضر در حال تولید انبوه این دارو است.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین تصریح کرد: پارک های علم و فناوری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، در مبارزه با ویروس کرونا به طور جهادی پای کار بوده اند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار