مدیر بافت تاریخی شهر نراق گفت: در سال ۱۳۹۹ اعتباری بالغ بر ۶.۵ میلیارد ریال برای مرمت و احیای ابنیه و زیرساخت گردشگری شهر تاریخی نراق هزینه شد.
کد خبر: ۹۵۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 20 April 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، پروین‌سادات طیبی درباره مرمت بازار تاریخی شهر نراق افزود: در سال گذشته اعتباری بالغ بر بیش از ۶ میلیارد ریال برای مرمت و نجات‌بخشی بام مجموعه بازار تاریخی ثبتی شهر نراق، ساماندهی تابلوهای معرفی بناهای تاریخی و ساخت دو تابلوی معرفی بافت تاریخی در ورودی و خروجی شهر هزینه شد.
مدیر بافت تاریخی شهر نراق افزود: در سال ۹۹ اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای مرمت اضطراری و سبک‌سازی بام مجموعه تاریخی ثبتی بازار نراق به صورت مشارکتی با شهرداری شهر نراق و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی هزینه شد.
او اضافه کرد: برای پاکسازی جداره‌ها و بدنه‌های داخلی تاق و تویزه‌های داخل راسته اصلی بازار نراق و مرمت بدنه‌های آجری و زیر تاق‌ها و مرمت سر در ورودی مغازه‌های بازار نیز اعتباری به میزان چهار میلیارد ریال به صورت پیمانی و عقد قرارداد با پیمانکار ذیصلاح اختصاص و صرف شد.
طیبی گفت: یک و میلیارد و پانصد میلیون ریال برای ساخت و نصب تابلوهای معرفی ورودی و خروجی شهر نراق هزینه شد و ۳۰ تابلو در داخل بافت تاریخی نراق برای معرفی بناهای تاریخی مورد ساماندهی قرار گرفت.
مدیر بافت تاریخی شهر نراق با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع ۶.۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و احیای ابنیه و زیرساخت گردشگری در بافت تاریخی شهر نراق هزینه شد، افزود: در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شهر تاریخی نراق نیز اعتباری برای تکمیل مرمت بازار و ابنیه تاریخی شاخص و تملک خانه فاضلین نراقی و ساماندهی موزه شهاب سنگ به میزان ۷ میلیارد ریال در نظر گرفته شد که در حال پیگیری و تحقق است و قطعا با اختصاص این اعتبار می‌توان اقدامات مرمتی موثری را در شهر نراق به انجام رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار