معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی وزارت صمت راه‌اندازی نهضت ساخت داخلی کالاهای وارداتی است، گفت: سال گذشته، ۱۲۰میلیون دلار کالای جایگزین وارداتی در استان کرمانشاه ساخته شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 21 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«احسان صلاحی» با ایرنا با اشاره به اینکه سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده بود، افزود: به پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در سال گذشته یکی از اولویت‌های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رویکرد رونق و جهش تولید در زمینه ساخت داخلی کالاهای وراداتی و جایگزین بود.

او اضافه کرد: بر همین اساس وزارت صمت برای همه استان‌ها توجه به ساخت داخلی در راستای کاهش واردات کالاهای خارجی هدف‌گذاری کرده بود و هدفی که برای استان کرمانشاه در نظر گرفته ‌شد، صرفه جویی ۴۹ میلیون دلاری با ساخت و تولید کالاهای مشابه خارجی بود.

صلاحی در ادامه از تحقق ۲.۵ برابری اهداف نهضت ساخت داخل در استان کرمانشاه در سال ۹۹ خبر داد و گفت: خوشبختانه با عزم جدی که در استان وجود داشت و با همت بخش خصوصی و حمایت‌های مؤثر مدیران ارشد استان موفق به تحقق ۱۲۰ میلیون دلار شدیم، به این معنا که ۲.۵ برابر هدف‌گذاری در نظر گرفته ‌شده محقق شده است.

او کالاهای جایگزین واردات ساخته شده در استان را شامل قطعات خودرو، قطعات مورد نیاز در صنایع بزرگ، مواد خام محصولات پتروشیمی، ساخت انواع لوله آب و گاز، کالاها و تجهیزات پزشکی ذکر کرد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: همچنین سهم استان کرمانشاه از عملکرد کل کشور در تحقق اهداف نهضت ساخت داخل ۳.۳ درصد است.

نهضت ساخت داخل به دنبال کاهش واردات کشور به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان طی برنامه سه سال است، مهم ترین محور برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای جهش تولید در سال ۹۹ مطرح شد.

به گفته معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در نهضت ساخت داخل می تواند ۱۰ هزار میلیارد تومان واردات ایران را کاهش دهد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی و پنج بازارچه مرزی است.

هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار