انیسون یا بادیان رومی یکی از بهترین گیاهانی است که به درمان بسیاری از مشکلات معده کمک می کند؛ به گونه ای که مطالعات اخیر نشان داده است که نوشیدنی آن یکی از بهترین درمان ها برای مشکلات گوارشی است.
کد خبر: ۹۵۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 21 April 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ، پزشکان نوشیدن انیسون را بعد از افطار در ماه رمضان توصیه می کنند، زیرا به تسریع هضم غذا کمک کرده و از زخم معده جلوگیری می کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که دانه های بادیان رومی و ترکیبات آن دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی هستند که از عفونت جلوگیری کرده و از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کنند.

یک مطالعه تأیید کرد که دانه های بادیان رومی و روغن اساسی آن به ویژه در برابر برخی از گونه های قارچ، از جمله مخمر ها و درماتوفیت ها، نوعی قارچ که می تواند باعث بیماری های جدی پوستی شود، مؤثر هستند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که آنتول موجود در این دانه ها ممکن است سطح قند خون را به ویژه در زمان افطاری در ماه مبارک رمضان کنترل کند.

در یک مطالعه 45 روزه بر روی موش های دیابتی، آنتول با تغییر در سطح چندین آنزیم اصلی به کاهش قند خون کمک کرد و عملکرد سلول های لوزالمعده را که انسولین تولید می کنند، تقویت کرد./همگردی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار