با اقدام تخصصي و به موقع كارشناسان پليس فتا،‌ از نفوذ هكرها به وب سايت يكي از ارگان هاي دولتي پيشگيري شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقي" رئيس پليس فتا استان مركزي در بيان جزئيات اين خبر گفت:‌ كارشناسان اين پليس در اقداماتي تخصصي از برنامه ريزي‌ هكرها براي نفوذ به سايت يكي از ارگان هاي دولتي با آي پي آدرس كشوري خارجي مطلع شدند.
وي افزود: در برآوردهاي تخصصي انجام شده، مشكلات ساختاري اين وب سايت شناسايي و از نفوذ هكرها و احتمال خرابكاري هاي احتمالي خودداري شد.
اين مقام انتظامي یادآورشد: در ادامه رسيدگي به اين موضوع،‌دست اندركاران اين وب سايت به پليس فتا استان دعوت شدند و در خصوص رعايت نكات پيشگيرانه در بروز هك و نفوذ به اين وب سايت مورد آموزش قرار گرفتند.
سرهنگ آنقی افزود: متأسفانه آموزش هک و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دیگر افراد در اینترنت بسیار دیده می‌شود که باید به انتشاردهندگان این قبیل جزوه و مطالب آموزشی هشدار داد که این اقدام آن‌ها جرم بوده و فرد مرتکب به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان آمادگی لازم به منظور کمک به مشاغل و ارگان‌ها برای جلوگیری از نفوذهای احتمالی و از دست دادن اطلاعات در برابر حملات هکرها را داشته و با توجه به رویکرد این پلیس که پیشگیری را مقدم بر طرح شکایت و رسیدگی‌های قضایی می‌داند خدمات مشاوره‌ای را ارائه خواهد كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار